بازی‌های المپیک توکیو به روایت ارقام 

بازی‌های المپیک توکیو به روایت ارقام 
سه شنبه 1 تير 1400 - 08:34

شاید بتوان بازی‌های المپیک به تعویق افتاده‌ی توکیو را در آینه 5 رقم متفاوت ارزیابی کرد. 

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، متولیان کمیته بین‌المللی المپیک و مقامات دولت ژاپن به رغم وجود نگرانی‌هایی درباره تشدید شیوع ویروس کرونا، بر برگزاری بازی‌های المپیک توکیو اصرار دارند. شاید بتوان بازی‌های المپیک توکیو را در آینه 5 رقم متفاوت ارزیابی کرد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.
0: تعداد تماشاچیان خارجی
هیچ هواداری نمی‌تواند از خارج از ژاپن برای تماشای بازی‌های المپیک توکیو به این کشور سفر کند. این محدودیت به‌خصوص برای رستوران‌ها، هتل‌ها و بخش حمل و نقل ژاپن خبری بد محسوب می‌شود و بر اساس یک پژوهش، زیانی 1.4 میلیارد دلاری را برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت. متولیان المپیک توکیو برای اماکن برگزاری مسابقات و تماشاچیان ژاپنی، محدودیت حداکثر 10 هزار تماشاچی و یا حداکثر 50 درصد ظرفیت تماشاچی هر ورزشگاه را در نظر گرفته اند. حتی اگر شرایط اضطراری مرتبط با کرونا به توکیو بازگردد، این احتمال وجود دارد که مسابقات در پایتخت ژاپن بدون تماشاچی برگزار شود.
62 درصد: تعداد مردم ژاپن که خواهان لغو یا تعویق المپیک هستند
بر اساس یک نظرسنجی که روزنامه آساهی شیمبون آن را روز دوشنبه منتشر کرد، 62 درصد از مشارکت‌کنندگان گفتند المپیک باید لغو شود و یا بار دیگر به تعویق افتد. 34 درصد نیز گفتند المپیک باید تابستان امسال برگزار شود. البته یک ماه پیش تنها 14 درصد از ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک موافق بودند. مراسم افتتاحیه المپیک توکیو 23 جولای (1 مرداد) برگزار خواهد شد.
25: نرخ واکسیناسیون در ازای هر 100 ژاپنی
از هر 100 ژاپنی، تنها حدود 25 نفر دوزهای واکسن کرونا را دریافت کرده اند؛ آماری که ژاپن را بسیار پایینتر از سایر کشورهای عضو گروه 7 قرار می‌دهد. برای مثال، این رقم در آمریکا در ازای هر 100 نفر 95 و در آلمان 79 است. بنا بر اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، بیش از 80 درصد از ورزشکاران و ساکنان دهکده المپیک در هنگام آغاز مسابقات واکسینه خواهند شد.
80 هزار: تعداد تست‌های کرونا که قرار است روزانه از ورزشکاران و سایرین گرفته شود
متولیان انتظار دارند برای تضمین یک المپیک ایمن و سالم، روزانه تا 80 هزار تست کرونا را بر روی ورزشکاران، مربیان و سایر دست‌اندرکاران انجام دهند. روزانه 230 دکتر و 310 پرستار بر روند برگزاری المپیک توکیو نظارت خواهند داشت.
14.5 میلیارد دلار: آخرین بودجه المپیک
بودجه 14.5 میلیارد دلاری اختصاص‌یافته به بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو 22 درصد بیشتر از بودجه‌ای است که قرار بود به المپیک توکیوی برگزار‌نشده در سال 2020 اختصاص یابد. این بودجه همچنین 2 برابر بیشتر از رقمی است که مقامات ژاپنی در زمان نامزد کردن توکیو برای میزبانی از این مسابقات در نظر گرفته بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها