مانورمشترک کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی؛ گام برداشتن در مسیر عادی سازی و حمایت از جنایات اشغالگران

مانورمشترک کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی؛ گام برداشتن در مسیر عادی سازی و حمایت از جنایات اشغالگران
سه شنبه 15 تير 1400 - 14:52

یک هواپیمای جنگی نظامی متعلق به نیروی هوایی مغرب روز یکشنبه در پایگاه هوایی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای شرکت در مانورهای پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به فرماندهی امریکا و با مشارکت رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین فرود آمد.

العالم - كشكول

پایگاه نیروی دریایی آمریکا پیش از فرود این هواپیمای جنگی مغرب به اراضی اشغالی فلسطین نام کشورهای شرکت کننده در مانور دریایی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی را از جمله مغرب و اسرائیل را که امسال در دریای سیاه مانور می دهند را اعلام کرد.

پایگاه عبری(والا ) نیز روز یکشنبه ، همکاری امنیتی رژیم صهیونیستی و مغرب را از نظر سیاسی مساله بسیار حساسی توصیف کرد.

مانور ناتو با مشارکت رژیم صهیونیستی و شماری از کشورهای عربی مانند مصر، تونس، امارات، پاکستان و ترکیه اواخر ماه ژوئن در دریای سیاه آغاز می شود.

در این مانور کشورهای دیگری مانند آمریکا، اوکراین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، دانمارک، استونی، فرانسه، گرجستان، یونان ، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، نروژ، مولداوی، لهستان، رومانی، سنگال، اسپانیا، کره جنوبی و سوئد شرکت دارند.

حماس مشارکت کشورهای عربی را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس مشارکت برخی کشورهای عربی و اسلامی در مانورهای ناتو به رهبری آمریکا با مشارکت رژیم صهیونستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد و گفت مشارکت با رژیم اشغالگر صهیونیستی نه فقط قانونی جلوه دادن این رژیم بوده بلکه طرح های شیطانی رژیم برای یهودیسازی مقدسات و الحاق اراضی و بیرون راندن فلسطینی ها ار خانه هایشان و انجام جنایت ها را تقویت می کند.

حماس خواهان انصراف فوری کشورهای عربی از این مانور و تحریم هرگونه فعالیت مدنی یا نظامی شد که رژیم در آن مشارکت داد، ملت فلسطین امیدوار است دیگر کشورها نیز نیروهای خود را بسیج کرده و مانورهای نظامی برای شرکت در یاری ملت ما علیه ظلم و مقدمه چینی برای درگیری آزادسازی بزرگ را به راه بیاندازد.

دغدغه هسته ای ایران

بر کسی پوشیده نیست دغدغه واقعی رژیم صهیونیستی در منطقه در درجه اول بر ایران و پرونده هسته ای ایران متمرکز است و بروز بحران های روحی شدیدی که با احیای این پرونده شکل می گیرد.

نگرانی اسرائیل از پرونده هسته ای ایران اولین و آخرین دغدغه این رژیم پس از کنار رفتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین و امکان دست یافتن امریکا بهتوافق جدید است زیرامسئولین صهیونیستی در صدد قانع کردن امریکا به انتخاب گزینه حمله نظامی به ایران به عنوان یک تهدید در صورت ادامه پیشرفت در برنامه هسته ای ایران است.

عادی سازی عرب ها و مشاکت در مانورهای اشغالگران بی فایده است

حمله به ایران که رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده هرگز عملی نخواهد شد زیرا هیچ فاکتوری برای موفقیت آن وجود ندارد و قدرت دفاعی ایران شایستگی خود را در حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق ثابت کرده و موجب شد رئیس جمهوری امریکا برای در امان ماندن از حمله به همه تاسیسات مهم اسرائیلو آمریکا در منطقه ، از پاسخ دادن بدان خودداری کند و کشتی های خود را به سوی دریای عرب عقب بکشاند.

عادی سازی و مشارکت کشورهای عربی در مانورهای رژیم صهیونیستی نخواهد توانستموازنه قدرت را در منطقه به نفع رژیم تغییر دهد و فقط تقویتروحی این رژیم نامشروع در تقویت اغشالگری و غصب خاک فلسطین است.

السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها