تمام سرنشینان هواپیمای «آنتونف» در شرق روسیه جان باختند

تمام سرنشینان هواپیمای «آنتونف» در شرق روسیه جان باختند
سه شنبه 15 تير 1400 - 16:04

معاون رئیس واحد هواپیمایی «کامچاتکا» تأیید کرد تمام 28 مسافر و خدمه هواپیمای «آنتونف» که صبح امروز از رادار خارج شد، جان خود را از دست دادند.

العالم _ اروپا

معاون رئیس‌ واحد هواپیمایی «کامچاتکا» ضمن تأیید مرگ تمامی ۲۸ مسافر هواپیمای «آنتونف ای ان-۲۶» اعلام کرد این هواپیما احتمالاً به صخره‌های ساحلی برخورد کرده و بخشی از لاشه آن در دریا افتاده است.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، امدادگرانی که در جستجوی هواپیمای مسافری هستند که ارتباط خود را با واحد کنترل ترافیک هوایی در منطقه شرق دور روسیه از دست داد، امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند در حال حاضر شواهدی را در خصوص سقوط این هواپیما کشف کرده‌اند و احتمال داده‌اند هیچ بازمانده‌ای را از این حادثه پیدا نکنند.

«الکسی خارابوف» مدیر هواپیمایی کامچاتکا ساعاتی پس از ناپدید شدن هواپیمای «آنتونف-۲۶» بر فراز شبه‌جزیره کامچاتکا در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی تاس گفت: «ما لاشه هواپیما را پیدا کردیم».

وی در ادامه افزود که نمی‌تواند بگوید هواپیما کجا و تحت چه شرایطی است و تأکید کرد فردا (چهارشنبه) اطلاعات بیشتری ارائه خواهد داد.

خارابوف تصریح کرد تیم امداد و نجات برای دستیابی به محل حادثه از بالگرد استفاده کرده‌اند.

از طرف دیگر، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز به نقل از سخنگوی سرویس اورژانس کامچاتکا گزارش کرد «بنا بر اطلاعات اولیه، تمام مسافران و خدمه در زمان سقوط هواپیما کشته شده‌اند».

معاون رئیس‌ واحد هواپیمایی «کامچاتکا» پیش از آن اعلام کرده بود امدادگران، بقایای هواپیمای An-۲۶ را که امروز در قلمرو کامچاتکا روسیه ناپدید شد، پیدا کرده‌اند.

«روساویتاسیا» سازمان حمل و نقل هوایی فدرال در این خصوص گزارش کرد لاشه هواپیما در حدود چهار تا پنج کیلومتری بزرگراه در امتداد خط ساحلی پیدا شده است.

صبح امروز، رسانه‌ها از قطع شدن ارتباط یک هواپیما با ۲۸ سرنشین در شرق دور روسیه خبر دادند و مقام‌های محلی گزارش کردند این هواپیما در مسیر «پتروپاولوفسک-کامچاتسکی» به «پالانا» بوده که در کامچاتکا ناپدید شده است.

به گفته نماینده خدمات اورژانس، ۲۸ سرنشین هواپیمای آنتونف شامل شش خدمه و ۲۲ مسافر از جمله یک کودک می‌شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، کارشناسان هواشناسی گفته‌اند به رغم ابری بودن منطقه، دید به صورت طبیعی بوده است و در عین حال، یک پرونده کیفری هم در خصوص نقض احتمالی قوانین ایمنی بعد از ناپدید شدن هواپیما گشوده شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها