واکنش آمریکا به اقدام رژیم صهیونیستی در منفجر کردن منزل خانواده فلسطینی

واکنش آمریکا به اقدام رژیم صهیونیستی در منفجر کردن منزل خانواده فلسطینی
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 14:14

پس از اقدام امروز نظامیان رژیم صهیونیستی در منفجر کردن خانه اسیر فلسطینی در کرانه باختری، واشنگتن به این اقدام تل‌آویو واکنش نشان داد.

العالم - آمریکا

سفارت واشنگتن در فلسطین اشغالی، امروز (پنجشنبه)، در بیانیه‌ای کوتاه به اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در منفجر کردن خانه «منتصر شلبی» اسیر فلسطینی در منطقه «ترمسعیا» در شمال رام‌الله پرداخت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی در این خصوص گفت: «بر این باوریم که بسیار اهمیت دارد تمامی طرف‌ها از انجام اقدامات یک‌جانبه از جمله ویران کردن خانه‌های فلسطینیان به عنوان مجازات خودداری کنند؛ این اقدامات به وخیم‌ترشدن اوضاع می‌انجامد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «همانطور که بارها اعلام کردیم، به خاطر رفتار یک فرد، نباید خانه یک خانواده ویران شود».

بر اساس گزارش منابع فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی، امروز، منزل منتصر الشلبی اسیر فلسطینی را محاصره و فلسطینی‌‌هایی را که در نزدیکی این خانه زندگی می‌کردند، مجبور به تخلیه منازلشان کردند.

در پی این اقدام، درگیری‌هایی میان ده‌ها جوان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در این منطقه رخ داد که صهیونیست‌ها برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گاز اشک‌آور و بمب صوتی استفاده کردند.

منتصر الشبلی حدود دو ماه پیش با انجام عملیاتی مقاومتی در نزدیکی ایست بازرسی «زعتره» در نابلس چندنظامی صهیونیست را زخمی کرده بود.

پربیننده ترین خبرها