افزایش تعداد قربانیان حادثه ریزش ساختمان مسکونی در فلوریدای آمریکا به ۶۰ نفر

افزایش تعداد قربانیان حادثه ریزش ساختمان مسکونی در فلوریدای آمریکا به ۶۰ نفر
جمعه 18 تير 1400 - 01:37

تعداد جانباختگان ریزش مرگبار ساختمان مسکونی در ایالت فلوریدای آمریکا پس از دو هفته به ۶۰ نفر رسید.

العالم-آمریکا

رسانه های آمریکایی گزارش دادند هنوز معلوم نیست دقیقا چند نفر در حادثه زخمی شده اند و سرنوشت 80 نفر مفقودی نیز مشخص نیست و مقامات در حال بررسی هستند که آیا این 80 نفر هنگام ریزش ساختمان در منازل خود بوده اند یا خیر.
به گزارش آسوشیتدپرس،دانیلا لوین کاوا، شهردار منطقه میامی روز پنج شنبه به وقت محلی با اعلام تعداد کشته‌ها به ۶۰ نفر، تأکید کرد که تیم امداد از تمامی منابع و فن‌آوری موجود برای یافتن قربانیان استفاده کرده و دنبال وسایل شخصی افراد می گردد تا آنها را در فرایندی به بازماندگان باز گرداند.

بخش های باقی مانده این ساختمان روز یکشنبه، با استفاده از مواد منفجره به دلیل نگرانی از توفان استوایی السا تخریب شد و عملیات جستجو برای آماده کردن شرایط تخریب باقیمانده ساختمان که متوقف شده بود، دوباره آغاز شده است.

تقریباً ۵۵ واحد از ۱۳۶ واحد این ساختمان فرو ریخته و دادخواستی ۵ میلیون دلاری علیه انجمن این ساختمان فروریخته در فلوریدا تشکیل شده است.

بر اساس یک گزارش در سال ۲۰۱۸ ، طراحی این ساختمان ایرادهای اساسی داشته که هزینه تعمیرات ۱۵ میلیون دلار ارزیابی شده است.

سوم تیرماه بخش جنوبی برج چمپلین واقع در ناحیه «سرفساید» از حومه شهر میامی ایالت فلوریدا ساعت نیمه شب به وقت محلی به یکباره فرو ریخت؛ برج ۱۲ طبقه ای با ۱۳۵ واحد مسکونی که زمان ساخت آن به سال ۱۹۸۱ میلادی باز می گردد و کار یک شرکت کانادایی به نام «ناثان ریبر» است.

رسانه های آمریکایی با بررسی سوابق کارشناسی از این برج فرو ریخته یکی از دلایل مهم آن را اشکال در سیستم دفع آب آن دانسته که حتی تا پیش از فرو ریختن بخشی از این برج ترک هایی در ستون ها واقع در طبقات زیرین و پارکینگ آن بوجود آمده بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها