زخمی شدن بیش از 100 نمازگزار فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست

زخمی شدن بیش از 100 نمازگزار فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست
جمعه 18 تير 1400 - 19:02

حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی نمازگزاران فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری با آسیب دیدن بیش از 100 فلسطینی همراه شد.همزمان فراخوان گسترده‌ای برای اعتکاف بزرگ روز عرفه در مسجد الاقصی راه اندازی شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی‌های متعدد نمازگزاران فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری با آسیب دیدن بیش از یکصد نفر آنها همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، ده‌ها شهروند فلسطینی از جمله شماری کودک در حمله نظامیان رژیم اشغالگر به راهپیمایی هفتگی در کفر قدوم در شرق قلقیلیه در کرانه باختری زخمی شدند.

این راهپیمایی از ۱۸ سال پیش هر هفته روزهای جمعه در اعتراض به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این منطقه که منجر به مسدود شدن برخی راه‌های اصلی و غصب زمین‌های آنجا شده است، برگزار می‌شود.

نظامیان صهیونیست با شلیک بمب‌های گازی و گلوله‌های پلاستیکی به سمت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ده‌ها نفر آنها را مجروح کردند.

ارتش صهیونیستی همچنین با حمله به خانه‌های شهروندان در کفر قدوم و رفتن به پشت بام خانه‌ها از آنجا توسط تک تیراندازهای خود جوانان فلسطینی را هدف می‌گرفت.

نظامیان اشغالگر صهیونیست امروز جمعه یک تجمع در محکومیت توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی و حملات مداوم شهرک‌نشینان به شهروندان و دارایی آنها در شهر مسافر یطا در جنوب الخلیل را محکوم کردند.

به گفته منابع محلی نظامیان اشغالگر به شهروندان فلسطینی شرکت کننده در این تجمع حمله کردند و همچنین با حمله به تیم خبرنگاران چند روزنامه و تلویزیون فلسطین آنها را از پوشش این اتفاقات بازداشتند و منطقه را منطقه بسته نظامی اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع نماز جمعه امروز خود را در زمین‌های ام الشقحان که شهرک نشینان قصد تسلط بر آنجا را دارند برپا کردند و سپس با برپایی یک راهپیمایی و در دست داشتن پرچم‌های فلسطین علیه رژیم صهیوینستی و سیاست پاکسازی نژادی آن علیه اهالی مسافر یطا شعار سر دادند و از جامعه بین المللی و نهادهای حقوق بشری خواستند به مسئولیت خود در حفاظت از اهالی این منطقه و اموال و دارایی آنها در برابر حملات صهیونیست ها عمل کنند.

نظامیان صهیونیست همچنین با حمله به راهپیمایی هفتگی در منطقه بیت دجن در شرق نابلس به سمت آنها گاز اشک آور و بمب های صوتی شلیک کردند.

این شهروندان فلسطینی هم پس از برپایی نماز جمعه در مرکز روستا در اعتراض به ایجاد یک شهرک صهیونیست نشین در شرق روستا راهپیمایی کردند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد در حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی فلسطینی‌ها در منطقه جبل صبیح در شهرک بیتا در نابلس دستکم۸۴ نفر آسیب دیدند که هشت نفر آنها به ضرب گلوله واقعی زخمی شدند.

هزاران فلسطینی نماز جمعه امروز خود را در مسجد الاقصی و در میان تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در پیرامون مسجد برگزار کردند.

وزارت اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که ۳۵ هزار نمازگزار امروز در صحن مسجد الاقصی نمازگزاردند.

فراخوان اعتکاف در مسجد الاقصی در روز عرفه

فعالان بیت المقدس امروز جمعه فراخوان هایی را برای دعوت از عموم فلسطینیان به حضور در تجمع بزرگ مسجد الاقصی در روز عرفه برابر با نوزدهم جولای 2021 و مقابله با ورود غیرقانونی شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی راه اندازی کردند.

فعالان و جنبش‌های فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ۴۸ نیز از از ساکنان این مناطق خواستند در روز عرفه عازم مسجد الاقصی شود و با اعتکاف در آنجا با ورود غیرقانونی شهرک نشینان صهیونیست مقابله کنند.

طی روزهای اخیر ورود غیرقانونی شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و صحن‌های مختلف آن و انجام اقدامات تحریک آمیز در آنجا بیش‌تر شده است.

طبق گزارش‌ها تنها در ماه ژوئن گذشته 1964 شهرک‌نشین صهیونیست به طور غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها