رژیم صهیونیستی در حال بررسی واگذاری اداره مسجد الاقصی به عربستان است

رژیم صهیونیستی در حال بررسی واگذاری اداره مسجد الاقصی به عربستان است
شنبه 12 تير 1400 - 13:04

سایت تلوزیونی "mmnews" پاکستانی به نقل از رسانه های عربی - که نامی از آنها نبرد - اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرحی برای تسلیم اداره مسجد الاقصی به عربستان است. 

العالم - فلسطین اشغالی

این سایت پاکستانی گفت که "یاییر لاپید"، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در سفری دو روزه به امارات به این موضوع اشاره کرده است.

این سایت در ادامه خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیسنی با تشکیل شورای اداری مسجد الاقصی موافقت کرده است و قرار است عربستان از طریق این شورا مدیریت قدس را به دست بگیرد.

به گفته این سایت مسجد الاقصی در اختیار عبد الله دوم، پادشاه اردن باقی می ماند اما روشن نیست که آیا غیر از عربستان، کشور دیگری هم در این شورا عضو خواهد بود یا خیر.

پیشتر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نخستین سفر خود به امارات اعتراف کرده بود که اگر تنش ها در قدس بالا بگیرد، انعکاس آن در سراسر منطقه مشاهده خواهد شد.

یاییر لاپید در کنفرانس مطبوعاتی در دبی گفته بود: "بر کسی پوشیده نیست که ناآرامی های قدس همه منطقه را تهدید می کند".

وی همچنین در سفر دو روزه اخیر خود در کنفرانس خبری شرکت کرده بود اما رسانه های امارات واکنشی چندانی در قبال این سفر نشان نداده بودند. کما اینکه لاپید با محمد بن زاید، حاکم واقعی این کشور دیدار نکرده بود بلکه با عبد الله بن زاید، همتای اماراتی خود دیدار کرده بود. او در این سفر دفاتر نمایندگی دیپلماتیک این رژیم را در ابو ظبی و دبی افتتاح کرد.

این سفر بعد از تجاوز 11 روزه این رژیم به غزه در ماه می گذشته انجام شد. در این حمله بیش از 250 فلسطینی به شهادت رسیدند که 66 تن از آنها کودک بودند.

پربیننده ترین خبرها