گزارشگر حقوق بشر: شهرک‌سازی‌ اسرائیل در کرانه باختری جنایت جنگی است

گزارشگر حقوق بشر: شهرک‌سازی‌ اسرائیل در کرانه باختری جنایت جنگی است
شنبه 19 تير 1400 - 00:01

«مایکل لینک»، گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین جمعه شب اعتراف کرد که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی جنایت جنگی ادامه دار است.

العالم - فلسطین اشغالی

مایکل لینک خواستار حمایت از فعالیت دادستان کل دادگاه بین‌المللی کیفری برای تحقیق در خصوص این موضوع شد که شهرکسازی‌های اسرائیل در واقع اساسنامه رم که مبنای دیوان کیفری بین‌المللی است، نقض کرده است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین از اسرائیل خواستار تفکیک شهرک‌سازی‌های غیرنظامی براساس اساسنامه رم شد.

گزارش لینک پس از قرائت اساسنامه رم چنین استنباط کرده است که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری یک جنایت جنگی ادامه دار است.

لینک این اظهارات را در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس بیان کرده است.

رژیم صهیونیستی نیز به دلیل آنکه فعالیت گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل را به رسمیت نمی‌شناسد در این جلسه حضور نداشت.

گزارش لینک یک روز پس از آن منتشر می‌شود که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در خاک فلسطین عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اسرائیلی از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون اقدام به تخریب ۴۲۱ منزل فلسطینی کرده‌اند.

براساس این گزارش این اقدام رژیم صهیونیستی در واقع بیانگر رشد ۲۴ درصدی تخریب ساختمان‌های فلسطینی و ۵۰ درصد رشد آوارگی مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ را نشان میدهد.

این بیانیه درحالی بیان می‌شود که کابینه ائتلافی "نفتالی بنت" جایگزین بنیامین نتانیاهو سوم تیرماه ۳۱ طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری را تصویب کرد.

شبکه تلویزیونی رسمی رژیم صهیونیستی «کان» گزارش داد، کمیته فرعی شهرک‌سازی وابسته به مدیریت شهری این رژیم ۳۱ طرح ساخت و ساز کوچک را تصویب کرد که برخی به طور کامل اجرا شده و برخی نیز در دست اجرا هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها