دهن کجی رژیم صهیونیستی به سازمان ملل در باره شهرک سازی

دهن کجی رژیم صهیونیستی به سازمان ملل در باره شهرک سازی
شنبه 19 تير 1400 - 10:20

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت جامعه بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد با ادامه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان گفت که در دولت جدید هم این اقدام متوقف نخواهد شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

آیلیت شاکید وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه یسرائیل هیوم اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بر ادامه شهرک‌سازی در کرانه باختری و حتی قدس اصرار دارد و هرگز آن را متوقف نخواهد کرد.

وی گفت: دولت جدید به ریاست نفتالی بنت هیچگونه تغییر در نامگذاری اسامی ج، الف و ب در کرانه باختری ایجاد نمی‌کند؛ حتی اگر آمریکا خواستار چنین چیزی باشد.

وی با وجود مخالفت جامعه جهانی با ادامه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان و صدور قعطنامه‌های بین المللی در این خصوص، تأکید کرد که دولت بنت به شهرک‌سازی‌ها ادامه خواهد داد.

این در حالی است که «مایکل لینک» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر دیروز در سخنانی در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی کرانه باختری مانند جنایت جنگی است و جامعه جهانی باید به این رژیم اعلام کند که اشغال غیر قانونی برای رژیم صهیونیستی هزینه خواهد داشت.

وی از جامعه جهانی خواست تا صراحتا به اسرائیل اعلام کند که اشغال غیر قانونی کرانه باختری، سرپیچی از قوانین بین المللی و بی‌توجهی به نظر جهانی دیگر نمی‌تواند برای این رژیم بی‌هزینه باشد.

پربیننده ترین خبرها