تأکید صهیونیست‌هابر ادامه شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس

تأکید صهیونیست‌هابر ادامه شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس
شنبه 19 تير 1400 - 13:36

با وجود مخالفت جامعه بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد با ادامه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت جدید شهرک‌سازی در قدس و کرانه باختری را متوقف نخواهد کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "آیلیت شاکد" وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه "یسرائیل هیوم"، بر اصرار رژیم صهیونیستی بر ادامه شهرک‌سازی در کرانه باختری و حتی قدس تأکید کرد و اظهار داشت: دولت جدید به ریاست "نفتالی بنت" هیچ‌گونه تغییری در نام‌گذاری اسامی ج، الف و ب در کرانه باختری ایجاد نمی‌کند؛ حتی اگر آمریکا خواستار چنین چیزی باشد.

وی همچنین تأکید کرد که دولت بنت به شهرک‌سازی‌ها ادامه خواهد داد.

شاکد ضمن نادیده گرفتن مخالفت "یائیر لاپید" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص قانونی شدن کانون شهرک‌سازی "آویتار" اعلام کرد که نفتالی بنت و "بنی گانتس" وزیر جنگ این رژیم به توافق با شهرک‌نشینان پایبند خواهند بود.

این در حالی‌ست که "مایکل لینک" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین پیشتر در جریان سخنرانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان در کرانه باختری، در حد "جنایت جنگی" است.

پیشتر کمیته فرعی شهرک‌سازی‌ها با 31 طرح ساخت و ساز در چند نقطه در مرزهای 1967 و بررسی منطقه و اجرای آن موافقت کرد. در بین این طرح‌ها احداث مدرسه‌ای خصوصی برای کودکان و مرکز تجاری عظیم وجود دارد. اکثر طرح‌های مصوب با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای ساکنان منطقه‌ و در راستای توسعه ساختمان‌های عمومی است. این طرح‌ها تقریبا طرح‌های ثانویه هستند و اولین طرح‌های ساخت و ساز در اراضی اشغالی هستند که دولت بنت با آن موافقت کرده است.

کمیته فرعی قرار بود از ژانویه هر 3 ماه تشکیل جلسه دهد اما نشستی برگزار نکرده بود.

پربیننده ترین خبرها