رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش:

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان با کادر درمانی ارتش شروع به کار کرد

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان با کادر درمانی ارتش شروع به کار کرد
شنبه 19 تير 1400 - 15:20

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از شروع به کار بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب زاهدان خبر داد و گفت: این بیمارستان فعلا با ۵۰ کادر درمانی نیروی زمینی ارتش فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است ۶ تیم دیگر با همین استعداد در این بیمارستان فعالیت کنند.

العالم ـ ایران ـ علمی

سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی درباره آخرین اقدامات نیروی زمینی ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا و مشکلات کم آبی در استان سیستان و بلوچستان گفت: فرمانده نیروی زمینی ارتش به عنوان فرمانده عملیاتی و میدانی برای مبارزه با کرونا و کمک به حل مشکلات آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

وی که به همراه امیر حیدری در این سفر حضور دارد، افزود: در نخستین روز جلسه‌ای با رییس ستاد بحران استان و روسای دانشگاه‌ها در لشکر ۸۸ برگزار و مشکلات را احصا کردیم.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از تقاضا برای مخزن اکسیزژن خبر داد و گفت: در این زمینه قرار شد دو مخزن ۱۰ تنی و سه مخزن ۲۵ و ۳۰ تنی در زابل، سراوان، خاش و زهدان نصب کنیم که قرارداد آن را امضاء کردیم و این کار عملیاتی شد.

سرتیپ موذنی گفت: علاوه بر این درخواست صدهزار تست تشخیص کرونا کرده بودند که آنها را وارد کردیم و این کار هم انجام شد. ضمن اینکه غربالگری و بیماریابی را در روستاهای دور افتاده شروع کردیم.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش یادآورشد: در حال برپا کردن سه بیمارستان صحرایی در زاهدان، زابل و خاش هستیم که کارهای اجرایی و عملیاتی آن شروع شده است.

وی در ادامه از شروع به کار بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب زاهدان خبر داد و گفت: به دلیل کمبود پرسنل درمانی این بیمارستان ساخته شده فعالیت خود راآغاز نکرده بود که فعلا با ۵۰ نفر کادر درمان ارتش شروع به کار کرد که تا ۵ صبح امروز(شنبه) ۹ بیمار در آن بستری شدند. قرار است ۶ تیم پنجاه نفره در این بیمارستان مشغول کار شوند که فعلاً با ۵۰ نفر کار را شروع کردیم.

موذنی در ادامه به بحث آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در بحث آبرسانی هم وارد عمل شدیم حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر لوله کشی و ترمیم آبرسانی در منطقه نزدیک زابل انجام خواهد شد.

وی که با ایرنا گفت وگو کرده، افزود: تیم‌های مردم یاری ارتش هم از دیروز فعال شدند و با معتمدین محله‌های روستای شیرآباد و پنج روستای دیگر جلسه برگزار کردیم و نقاط محروم و کم‌برخوردار را پیدا کردیم.

موذنی یادآورشد: از امروز تیم‌های درمانی و پیشگیری، غربالگری، بیماریابی، تست کرونا و هم توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده مستقر شدند. این اقداماتی بود که تا الان انجام شده و ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم این بیماری را در این استان ریشه کن کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها