سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه

سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه
شنبه 19 تير 1400 - 19:28

در آستانه پانزدهمین سالگرد پیروزی حزب الله لبنان علیه تجاوز صهیونیستی در جولای 2006 ، لازم است نقش فرماندهانی که خط مشی ایستادگی و مبارزه را در پیش گرفتند و در راه آن فداکاری های زیادی کردند را پاس بداریم.

العالم- جهان اسلام

در اینجا باید نام احمد جبریل فرمانده فلسطینی را ذکر کنیم که به سوی پروردگار خود پر کشید و میراثی غنی از پیروزی ها و شاهكارها از خود بر جای گذاشت که بعداً با مقاومت و نفوذ بسیار زیاد در معادلات منطقه ، هسته محور مقاومت فعلی را تشکیل داد.

فرمانده احمد جبریل نمونه بارزی از جهاد و نپذیرفتن توافق های خائنانه و عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بود.

او به مواضع قاطع خود شناخته شده که سازشکاران را رسوا می کرد و بر مبارزه مسلحانه برای پاکسازی فلسطین و قدس شریف از پلیدی جنایتکاران صهیونیست تاکید زیادی داشت.

روشن است که محور مقاومت با گام های استواری حرکت می کند و امروز به پایگاه محکمی در برابر فعالیت های متجاوزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. مقاومان در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، ایران و عراق توانستند وضعیت جدیدی را شکل دهند که به دوران شکست ها و عقب نشینی های یک قرن گذشته ملت اسلامی خاتمه دهد.

اکنون مقاومت نقش دریچه امنیتی مسلمانان و اعراب را ایفا می کند و با فداکاری های رزمندگانش در مقابل فعالیت های غرب می ایستد. پیروزی محور مقاومت اسلامی و ملی فلسطین در نبرد شمشیر قدس در سال جاری، نشان داد که شیوه اصلی مبارزه در زمان معاصر ما، مقاومت است.

پیروزی های جولای 2006 در لبنان و می 2021 در فلسطین، رکوردی بی نظیر است که با حروفی از نور به ثبت رسیده و به رزمندگان در سراسر منطقه فرصت می دهد که با آغازی جدید و سرنوشت ساز، از شکست های سابق خود عبور کنند و تا آزدی فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیستی و برپایی نماز در مسجد الاقصی، از پای ننشینند.

این هدف، هدف هزاران شهید مقاومت بود که از آنها می توان عباس موسوی، شیخ احمد یاسی، دکتر فتحی شقاقی، حاج احمد جبریل و بقیه را نام برد. بدون شک مقاومت همان چیزی است که جایگاه بلند مرتبه امت را به آن باز خواهد گرداند، جایگاهی که برای مدتی بسیار طولانی بخاطر بزدلی حاکمان و خیانت و تسلیمشان در برابر زبان زورگویی آمریکا و صهیونیسم، به گروگان گرفته شده بود.

پربیننده ترین خبرها