محکومیت دو جوان شیعه بحرینی به دلیل تظاهرات ضدصهیونیستی

محکومیت دو جوان شیعه بحرینی به دلیل تظاهرات ضدصهیونیستی
شنبه 19 تير 1400 - 20:12

رژیم آل خلیفه دو جوان شیعه را به دلیل شرکت در تظاهرات ضد صهیونیستی به سه سال زندان محکوم کرد.

العالم _ بحرین

رژیم آل‌خلیفه، دو جوان بحرینی را به دلیل تظاهرات ضد صهیونیستی به سه سال حبس محکوم کرد.

به گفته منابع جمعیت الوفاق بحرین، "سید علی المکی" و "سید محمد سالم"، دو جوان شیعه بحرینی هستند که سال گذشته در تظاهراتی که در بحرین، ضد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شده بود شرکت کردند. و سپس در حالی که در مسجد، در حال اقامه نماز مغرب بودند توسط نیروهای امنیتی آل‌خلیفه ربوده شدند؛ به طوری که تا مدت ها سرنوشت‌شان نامعلوم بود.

حالا پس از مدت‌ها که معلوم شد این دو جوان در زندان‌های آل‌خلیفه حضور دارند، دادگاه بحرین هر کدام را به سه سال حبس محکوم کرده است. موضوعی که اعتراض فعالان مدنی بحرین را در پی داشته است.

در پی امضای توافقنامه صلح بین رژیم آل خلیفه و رژیم اشغالگر قدس، بحرین از سال گذشته تاکنون صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی در اعتراض به خیانت رژیم استبدادی آل خلیفه به آرمان قدس و فلسطین است.

بحرین و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضاء کردند و به دنبال این اقدام، در زمینه‌های مختلفی توافق همکاری امضاء کردند.

یک ماه پیش نیز خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد که «یوسی کوهن» رئیس وقت دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) وارد این کشور شده و با مقامات امنیتی بحرین دیدار کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور شهریورماه سال گذشته در توییتر با اعلام عادی‌سازی روابط بین منامه و تل‌آویو نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه یک ماه بعد از اعلام توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات اتفاق افتاد.

پربیننده ترین خبرها