مقایسه عکس کودک گرسنه یمنی با هدایای فراوان نانسی در ریاض!

مقایسه عکس کودک گرسنه یمنی با هدایای فراوان نانسی در ریاض!
شنبه 19 تير 1400 - 21:40

اخیرا عکسی جنجالی شبکه های اجتماعی را درنوردیده است. در یک طرف این عکس، کودکی یمنی دیده می شود که از شدت سوء تغذیه ناشی از محاصره عربستان و متحدان منطقه ای و غربی اش علیه ملت مظلوم یمن در انتظار مرگ است و در طرف دیگر آن، هدایای فراوانی به چشم می خورد که "خادم حرمین شریفین" و ولیعهد او برای نانسی عجرم خواننده لبنانی تدارک دیده اند که برای برپایی کنسرت به ریاض رفته است.

العالم-عربستان سعودی

کنشگران در فضای مجازی به شدت به حکومت عربستان حمله کردند که از سویی مردم یمن را در محاصره غذایی و دارویی قرار داده و از سویی دیگر، هدایای زیادی به پای خواننده ای ریخته که برای اجرای کنسرت به سرزمین حرمین شرفین رفته است.

کاربری به نام "Salma Saker" نوشت: "مگر عربستان اساسا به آموزه های اسلامی علاقه مند نیست؟!"

کاربر دیگری به نام علی حمدان نیز گفت:" تفاوت میان عزت و شرم، تفاوت عکس غم انگیز اول و عکس سرشار از لذت دوم است. اما عکس اول برای همیشه موجب افتخار شد و عکس دوم برای همیشه مایه شرمساری گشت. کدام‌یک از آنها می‌میرد و کدام‌یک تا ابد زنده خواهد ماند؟"

تحسین البصری نیز نوشت:" طی 12 سال، آل سعود در محاصره مردم ما در عراق مشارکت کردند که باعث شد صدها هزار زن و سالمند و کودک بر اثر سوء تغذیه و کمبود دارو قربانی شوند. چنین جنایت هایی در حق انسان ها از آل سعود بعید نیست".

"Yass Saab" با اشاره به آیه 29 سوره کهف به این رویداد واکنش نشان داد:" به نام خداوند بخشنده مهربان. بگو: دین حق همان است که از جانب پروردگار شما آمد، پس هر که می‌خواهد ایمان آرد و هر که می‌خواهد کافر شود، ما برای کافران ستمکار آتشی مهیا ساخته‌ایم که شعله‌های آن مانند خیمه‌های بزرگ گرد آنها احاطه کند و اگر (از شدت عطش) شربت آبی درخواست کنند آبی مانند مس گداخته سوزان به آنها دهند که رویها را بسوزاند و آن آب بسیار بد شربتی و آن دوزخ بسیار بد آسایشگاهی است".

پربیننده ترین خبرها