عصائب اهل الحق: نیروهای مقاومت عراق می‌توانند به حضورنظامی آمریکا پایان دهند

عصائب اهل الحق: نیروهای مقاومت عراق می‌توانند به حضورنظامی آمریکا پایان دهند
شنبه 19 تير 1400 - 22:42

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق بر قدرت نیروهای مقاومت عراق برای پایان دادن به اشغالگری آمریکا در خاک این کشور تاکید کرد.

العالم _ عراق

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد مقاومت عراق قادر است به حضور نظامی آمریکا در عراق پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الربیعی رفتار آمریکا در برخورد با وضعیت عراق را مردود خواند و گفت: نیروهای مقاومت با حضور نظامی آمریکا به عنوان یک اشغالگر در خاک عراق تعامل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مقاومت می‌توانند اشغالگران آمریکایی را از خاک عراق خارج کنند، گفت: دیگر زمینه مشروعی برای حضور نظامی آمریکا یا هیچ کشور بیگانه دیگری در عراق وجود ندارد.

نظامیان آمریکایی طی یک سال اخیر با تشدید پاسخ مقاومت در عراق روبه‌رو بوده‌اند. مردم و گروه‌های مقاومت عراق بر اجرای هر چه سریع‌تر مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نظامیان بیگانه تاکید دارند.

در همین حال گفته می‌شود آمریکا در تلاش است گفت‌وگوهای راهبردی با دولت عراق در خصوص خروج نظامیان آمریکایی را به تأخیر بیندازد.

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی متعلق به ائتلاف آمریکا به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند. گروه‌های مقاومت عراق تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها