مسکو اظهارات وزیر فرانسوی درباره واکسن روسی را احیا نئونازیسم خواند

مسکو اظهارات وزیر فرانسوی درباره واکسن روسی را احیا نئونازیسم خواند
يکشنبه 20 تير 1400 - 19:06

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اظهارات وزیر مشاور امور اروپایی فرانسه درباره واکسن روسی را محکوم کرد و آن را احیای تبعیض نئونازیسم در اروپا دانست.

العالم - اروپا

ماریا زاخارووا روز یکشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: اظهارات تند کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه در مورد واکسن روسی، روح تبعیض نئونازیسم را در اروپا احیا می کند.

وی افزود: وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه متخصص ویروس شناس نیست که برای کشورهای مستقل نطق بخواند و امور پزشکی را بر کشورهای دیگر تحمیل کند.

وی افزود: فرانسه حق ندارد به کشورهای دیگر دیدگاه خود در مورد واکسن کرونا زدن را تحمیل کند.

کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه به تازگی در سخنانی از اینکه یونان به گردشگران خارجی اجازه داده است که اگر واکسن های تایید نشده در اروپا را هم بزنند می توانند به این کشور سفر کنند، ابراز تاسف کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این برای بار نخست نیست که این مقام فرانسوی چنین اظهاراتی می کند که دیدگاه شخصی وی نیست و در واقع موضع رسمی کشور خود را بیان می کند.

وی افزود: دستگاه سیاست خارجی فرانسه از این که این کشور نتوانسته است واکسن کرونا بسازد ناراحت است.

کلمان بون پیشتر نیز گفته بود که اگر کشورهای اروپایی واکسن‌های کووید-۱۹ تولید چین یا روسیه را که هنوز تایید نشده‌اند، انتخاب کنند وحدت بین کشورهای اتحادیه اروپا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به گزارش رسانه ها، گردشگران خارجی که واکسن‌های تایید نشده در اروپا از جمله چینی و روسی زده‌اند، امکان ورود به فرانسه را ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها