قطر درخواست بحرین برای برگزاری نشست دو جانبه را بی پاسخ گذاشت

قطر درخواست بحرین برای برگزاری نشست دو جانبه را بی پاسخ گذاشت
دوشنبه 21 تير 1400 - 11:44

«عبداللطیف الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین از عدم پاسخگویی دوحه به دو دعوت این کشور برای برگزاری نشست دو جانبه خبر داد.

العالم ـ بحرین

الزیانی در جریان دیدار با تعدادی از ستون نویسان روزنامه و صاحب نظران گفت که وحدت اعضای شورای همکاری خلیج فارس یکی از عوامل مهم برای رسیدن به هدف صلح در منطقه است.

وی افزود: بیانیه اجلاس «العلا» شامل تعدادی تعهدات از جمله برگزاری جلسات دوجانبه برای مقابله با عللی است که منجر به ایجاد بحران بین قطر و هر کشور به طور جداگانه شد، به شرط اینکه کمیته های دو جانبه ظرف دو هفته پس از امضای بیانیه تشکیل جلسه دهند.

الزیانی ادامه داد: بر این اساس دو دعوت نامه به قطر فرستادیم تا تیمی را به بحرین بفرستد، اما هیچ پاسخی نداد.

به گزارش ایرنا، بحران روابط میان چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

این چهار کشور عربی از همان زمان با وارد کردن اتهام حمایت از تروریسم به دوحه، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به صورت زمینی، دریایی و هوایی تحت محاصره قرار دادند. دوحه نیز با رد اتهامات وارده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به تلاش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف آشتی و مصالحه در ۵ ژانویه (۱۶ دی ۱۳۹۹) به میزبانی عربستان و با حضور سران شش کشور عضو (کویت، عربستان، امارات، بحرین، عمان، قطر) در شهر العُلا برگزار شد و در پایان بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات بیانیه آشتی با قطر را پس از تحریم بیش از سه و نیم سال این کشور امضا کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها