نگرانی رژیم اسرائیل از افتادن در چاهی که در لبنان حفر کرده است  

نگرانی رژیم اسرائیل از افتادن در چاهی که در لبنان حفر کرده است  
سه شنبه 22 تير 1400 - 17:21

برخی کارشناسان و ناظران معتقدند رژیم صهیونیستی از بحران لبنان بیم دارد اما این رژیم نگران سقوط و وخیم شدن وضع مردم لبنان نیست بلکه نگران خود است.

العالم - نظرکده

برخی کارشناسان سیاسی معتقدند بحران لبنان؛ طرحی اسرائیلی آمریکایی بوده که توسط عواملشان در داخل لبنان اجرایی شده و هدف از این طرح نابود کردن سلاح مقاومت است.

این کارشناسان تاکید دارند اشغالگران اسرائیلی و آمریکا زمانی که به ناتوانی خود در مقابله نظامی با مقاومت و حزب الله پی بردند از محاصره اقتصادی به عنوان سلاحی جدید برای مبارزه با لبنان و مقاومت استفاده کردند.

کارشناسان سیاسی اظهار می کنند طرح آمریکا و اسرائیل این بود که به هنگام بحرانی شدن وضعیت اجتماعی لبنان مردم هوادار مقاومت به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و مشخص خواهد شد که مردم در صدد رها شدن از حزب الله و مقاومت هستند اما مساله کاملا برعکس شد و چاه کن در چاه افتاد زیرا اکنون همه لبنانی ها و دوستان اسرائیل و امریکا در داخل نیز ناراحت هستند و دریافتند مقاومت همواره و در این شرایط دشوار اقتصادی لبنان همراه آنان است و لقمه را از دهان خود به دهان آنان می گذارد و برعکس کمک ها و همبستگی و وحدت اجتماعی در مناطق حضور مقاومت بیشتر شد.

حزب الله توانست با کمک های اجتماعی و اقتصادی برای مردم خود این طرح را دور بزند و این حمله شوم را دفع کند.

کارشناسان سیاسی معتقدند رژیم صهیونیستی و امریکا و عواملشان در لبنان دریافته اند که مردم از حمایت مقاومت دست نخواهند کشید زیرا رابطه واقعی با این حزب داشته و بدان پایبند هستند و در هر صورت محال است که از آن دست بردارند.

برخی کارشناسان سیاسی تاکید دارند هر اتفاقی که در لبنان بیافتد اسرائیل بهای آن را باید بپردازد زیرا مقاومت تا امروز تحت تاثیر هیچ عاملی نبوده و نخواهد بود. طرح اسرائیل و امریکا شکست خورده زیرا هدف از آن ضربه زدن به مقاومت و مردم بود اما ثابت قدم بودن مقاومت و هوادارانش ثابت شد. طرح آنان بیش از اینکه به مقاومت زیان بزند به دوستانشان در لبنان آسیب زد.

کارشناسان سیاسی افزودند: اسرائیل ، گزینه جنگ را انتخاب کرده اما به هیچ وجه امکان ندارد تحت شرایط فعلی با لبنان بجنگد مگر اینکه جنگی داخلی رخ دهد که رژیم البته برای آن تلاش می کند.اما محاسبات اسرائیل نادرست است زیرا اگر با لبنان بجنگد بازنده خواهد بود زیرا در آن صورت نه تنها لبنان پیروز بلکه فلسطین نیز آزاد خواهد شد.

از سوی دیگر ناظران سیاسی معتقدند بحران کنونی لبنان در همه زمینه ها با تحریک اسرائیل، امریکا و اروپا و دوستان قدیمی و جدیدشان در جهان عرب و کشورهای حوزه خلیج فارس به وجود آمده است.

آنان معتقدند اقدام اسرائیل،آمریکا و اروپا برای مجازات لبنان، به خاطر پناه دادن به حزب الله و مقاومت بوده که در برابر اسرائیل ایستاده و با طرح هایش در منطقه مخالفت کرده است.

کارشناسان مسائل اسرائیل بر این باورند که در صورت فروپاشی لبنان و تغییر گزینه های سیاسی و روابط استراتژیک، این محیط برای مقاومت بسیار بهتر خواهد بود چرا که تل آویو،آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آنها، همه ابزارها و روشهای اعمال فشار بر این کشور جهت اعمال فشار بر مقاومت را از دست خواهند داد بر این اساس فروپاشی لبنان به نفع طرح صهیونیستی امریکایی در منطقه نخواهد بود.

کارشناسان افزودند اینکه می گویند لبنان در صورت فروپاشی، به کنترل حزب الله و ایران درخواهد آمد،تبلیغات رژیم صهیونیستی است.

کارشناسان مسائل اسرائیل تاکید دارند صهیونیست ها باید بدانند مقاومت لبنان دولت قدرتمندی در زمینه اقتصادی و مقابله می خواهد تا مشکلات مردم خود را درک کند و برای مقابله با هر توطئه خارجی و تحمیل شرایط آمادگی داشته باشد.

کارشناسان مسائل اسرائیل می گویند اشغالگران نگران این هستند که لبنان با گذر از این مرحله واقعیت جدیدی را رقم زده و به مقاومت و هم پیمانانش نقشی پیگشامانه داده و ثابت شود که این هم پیمانان لبنان را از تنگنا خارج کردند.

پربیننده ترین خبرها