دخالت آمریکا در ترور رئیس جمهور هائیتی؛ مسکو خطاب به اروپا؛ تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کو؟

دخالت آمریکا در ترور رئیس جمهور هائیتی؛ مسکو خطاب به اروپا؛ تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کو؟
سه شنبه 22 تير 1400 - 17:42

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دست داشتن عوامل مرتبط با یک شرکت امنیتی آمریکایی در ترور رئیس جمهور هائیتی با طعنه به کشورهای غربی گفت، تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کجاست؟

العالم / اروپا

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از واکنش ضعیف کشورهای غربی به گزارشها درباره دست داشتن یک شرکت امنیتی آمریکایی در ترور «ژووئنل موئیز» رئیس جمهور هائیتی شدیدا انتقاد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت، تحریمهایتان کو؟ بیانیه‌های گروه۷ کجا هستند؟ چرا فعالان حقوقی آمریکایی هنوز خود را در این موضوع درگیر نکرده‌اند؟ در واقع یک دلیل خیلی وحشتناک برای همه اینها وجود دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک روسیه با اشاره به این موضوع تصریح کرد، یک هیات بین سازمانی آمریکایی برای بررسی اوضاع درباره یک شرکت امنیتی آمریکایی که گمان می‌رود عوامل مرتبط با آن در ترور رئیس جمهور هائیتی دست داشته به این کشور اعزام شده است!

زاخارووا به گزارش رسانه‌های آمریکایی اشاره کرد که گزارش دادند چندین نفر از عوامل حمله به ژووئنل موئیز از عوامل اطلاعاتی و مخبر برخی از آژانسهای آمریکایی هستند.

وبگاه شبکه خبری سی.ان.ان پیش از این به نقل از افراد مطلع به این پرونده نوشته بود، دست‌کم یکی از افرادی که توسط پلیس هائیتی دستگیر شده قبلاً جزو مخبران «اداره مبارزه با مواد مخدر» آمریکا بوده است. این اداره در یک ارتباط ایمیلی با سی‌.ان.ان، مسئله مذکور را تأیید کرده است.

براساس این گزارش،‌ دیگر عوامل دخیل در ترور هم ارتباطاتی با آمریکا داشته‌اند. منابع آگاه گفته‌اند برخی از این عوامل، مخبر اف‌.بی.‌آی بوده‌اند. اف.بی‌.آی به سی.ان.ان گفته درباره مخبرانش اظهار نظر نمی‌کند.

رئیس‌جمهور هائیتی چهارشنبه در منزلش هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و ترور شد. دولت هائیتی گفته دست‌کم ۲۸ نفر در این عملیات ترور مشارکت داشته‌اند.

ژوونل موئیز بیست و چهارمین رئیس‌جمهور هائیتی بود که از سال ۲۰۱۷ قدرت را در دست داشت. او ۵۳ ساله بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها