بحیی سریع اعلام کرد؛

جزئیات عملیات مهم " النصر المبین " در البیضاء یمن

جزئیات عملیات مهم
سه شنبه 22 تير 1400 - 17:16

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه شنبه در نشستی مطبوعاتی در صنعاء پایتخت یمن به بیان جزئیات عملیات "النصر المبین" (پیروزی آشکار) در البیضاء پرداخت.

العالم - یمن

"یحیی سریع "سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه شنبه گفت نیروهای مسلح عملیات النصر المبین را علیه عناصر جنایتکار داعش و القاعده در استان البیضاء اجرا کردند.

سریع در بیانیه صادره از سوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد این عملیات به بازپس گیری کامل مناطقی که دشمن آنرا اشغال کرده بود، منجر شد و نیز آزادی مناطق گسترده در بخش های الزاهر و الصومعه را به دنبال داشت.

متن بیانیه صادره از سوی نیروهای مسلح یمن به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحيم

خداوند متعال فرمود : (فمن ٱعۡتدىٰ علیۡكمۡ فٱعۡتدوا۟ علیۡه بمثۡل ما ٱعۡتدىٰ علیۡكمۡۚ).

در واکنش به تجاوز فجیع عناصر مزدور و جنایتکار داعش و القاعده که با حمایت کشورهای متجاوز صورت گرفت، نیروهای مسلح یمنی ، عملیات "النصر المبین" را اجرا کردند.

نیروهای مسلح ما به یاری خداوند توانستند همه مناطقی را که دشمن اشغال کرده بود و مناطقی گسترده در الزاهر و الصومعه در استان البیضاء را آزاد کنند. این نیروها همچنین توانستند مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات را به غنیمت بگیرند و شمار زیادی از عناصر تکفیری داعش و القاعده دراین عملیات، به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

اجرای این عملیات، فقط 72 ساعت به طول انجامید.

نیروهای مسلح یمن از این موفقیت بزرگ سخن می گویند تا به فرزندان عزیز یمن بگویند که این عناصر گروه های تکفیری مجری طرح های امریکا و ائتلاف متجاوز هستند که با حمایت آن ها ده ها حمله هوایی را انجام داده است.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن نقش بزرگ اهالی استان البیضاء و قبایل این منطقه را قدر می نهند و بر ادامه عملیات نظامی تا توقف حملات و لغو محاصره و آزادسازی همه مناطق یمن تاکید دارند.

جزئیات این عملیات و تصاویر و فیلم های آن ان شااله در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

یمن همواره آزاد و با عزت و مستقل زندگی کرده است و پیروزی از آن یمن و همه آزادگان امت عربی و اسلامی است.

صنعاء ٣ ذي الحجة ١٤٤٢ هجری قمری

پربیننده ترین خبرها