خشم و اعتراضات؛ هادی و کشورهای متجاوز مسئول فروپاشی ریال یمن هستند

خشم و اعتراضات؛ هادی و کشورهای متجاوز مسئول فروپاشی ریال یمن هستند
چهارشنبه 23 تير 1400 - 10:54

هشتگ "#ریال یمن را نجات دهید" جزو داغ‌ترین ترندها در یمن شده که کاربران آن را در اعتراض به فروپاشی تاریخی ارزش پول ملی یمن و کاهش ارز آن در برابر ارزهای خارجی در مناطق تحت کنترل مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی شده است.

العالم- داغ‌های مجازی

در تحولی بی‌سابقه در یمن، در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی در یمن هر یک دلار با 1000 ریال یمنی معامله می‌شود؛ امری که باعث افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها شده و بسیاری درباره ورود کشور به مرحله قحطی واقعی هشدار داده‌اند.

کاربران با ایجاد هشتگ‌هایی در شبکه اجتماعی توییتر، درباره تاثیرات این فروپاشی پول ملی و وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی‌شان و همچنین خطرات عدم مداخله برای نجات پول ملی ابراز نگرانی کرده‌اند.

فعالان تأکید کرده‌اند، ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی تعمدانه در مسیر نابودی اقتصاد یمنی‌ها و گرسنه کردن آنها گام برمی‌دارند. مسئولان دولت مزدور منصور هادی نیز مسئول وخیم‌تر شدن شرایط زندگی یمنی‌ها هستند.

کاربری به نام " AHMAD 2020" در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: "نباید در برابر وخامت ارز و افزایش قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی سکوت کنیم. ما باید اقدام و حقیقت را بیان کنیم و در کنار اکثریت قریب شهروندان که از وخامت معیشتی رنج می‌برند، قرار بگیریم."

کاربر دیگری به نام "سعد العسل" نوشته است: "هنگامی که ما در مورد سقوط ریال یمن در برابر دلار صحبت می‌کنیم، در مورد یک شخص یا مقام در زندان یا مراقبت‌های ویژه صحبت نمی‌کنیم ، بلکه در مورد افرادی صحبت می ‌نیم که به دلیل قیمت‌های بالا و افزایش قیمت کالاها به دلیل فروپاشی اقتصاد و پول ملی در وضعیتی زندگی می‌کنند که گویا در زندان به‌سر می‌برند."

"فاطمه شرواح المهری" نیز نوشته است: "بیرون راندن ائتلاف و ساقط کردن دولت هتل‌ها و فاسد درخواست مردمی است."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها