دیدار قریب‌الوقوع محمود عباس با رئیس رژیم صهیونیستی

دیدار قریب‌الوقوع محمود عباس با رئیس رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 23 تير 1400 - 17:04

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی از دیدار قریب‌الوقوع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس این رژیم خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع صهیونیستی از دیدار قریب‌الوقوع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به اعلام کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، محمود عباس در تماس تلفنی یک‌شنبه پیش با هرتزوگ و تبریک او برای تصدی پست ریاست رژیم صهیونیستی، به او اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تمایل دارد از سرگیری روابط با اسرائیل را بررسی کند».

این کانال تلویزیونی به نقل از مقامات مسئول صهیونیست، اعلام کرد: «وقفه طولانی در روابط میان سران اسرائیل و تشکیلات خودگردان در رام‌الله به زودی پایان خواهد یافت و هرتزوگ و رئیس تشکیلات خودگردان به زودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد».

هرتزوگ نیز در حساب توئیتری خود پس از تماس عباس نوشت: «با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو و بر تصمیم خود برای ازسرگیری گفت‌وگوها بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی همانند آنچه روسای قبلی اسرائیل انجام دادند، تأکید کردم».

وی افزود که به عباس گفته است تصمیم دارد گفت‌وگوی مستمری با تشکیلات خودگردان با هدف کمک به پیشبرد روابط و تحقق صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها انجام دهد.

بنا بر این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مکالمه تلفنی هفته پیش با رئیس رژیم صهیونیستی از قصد اردوغان برای تماس تلفنی با او خبر داد. امری که روز دوشنبه روی داد و رئیس‌جمهور ترکیه با هرتزوگ درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها