افتتاح سفارت امارات در تل‌آویو "روز سیاه" در تاریخ فلسطین

افتتاح سفارت امارات در تل‌آویو
پنج‌شنبه 24 تير 1400 - 11:08

گروه‌های فلسطینی افتتاح سفارت امارات در تل‌آویو را روز سیاه در تاریخ فلسطین نامیده و تأکید کردند که این اقدام، ضربه‌ای جدید بر آرمان فلسطین است.

العالم- فلسطین اشغالی

صحنه بازگشایی سفارت یک کشور عربی در اراضی اشغالی؛ صحنه‌ای که فلسطینیان آرزو می‌کردند تکرار نشود. ولی سقوط سیاسی برخی کشورهای عربی این اتفاق تلخ را رقم زده است... پرچم امارات در کنار پرچم رژیم اشغالگر وسط تل‌آویو... گفت‌وگوهای متملقانه سفیر یک کشور عربی که ریخته شدن خون برادران فلسطینی‌اش توسط صهیونیست‌ها را فراموش کرده است با جنایتکاران.

"نهاد ابو غوش" مدیر مرکز پژوهش‌های "مسار" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت: "معتقد نیستم هرگونه صلح یا بازگشایی سفارتی در تل‌آویو به نفع یک کشور عربی باشد، این به نفع رویکرد توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی است که به تجاوز علیه ملت‌های منطقه ادامه می‌دهد."

در فلسطین اشغالی نیز محافل مردمی و رسمی این سقوط سیاسی امارات را محکوم می‌کنند و معتقدند که برافراشته شدن پرچم‌های کشورهای عربی در خیابان‌های تل‌آویو هرگز به آنها در این اراضی مشروعیت نمی‌دهد.

در همین راستا، "واصل ابو یوسف" به خبرنگار العالم گفت: "از نظر زمان و محتوا کاملا واضح است...سفارت امارات در تل‌آویو زمانی بازگشایی می‌شود که تجاوز و جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین تشدید شده است."

ابویوسف افزود: "این امر کارت‌های بیشتری در اختیار رژیم اشغالگر قرار می‌دهد که به ضرر قضیه فلسطین و به حساب ملت فلسطین است."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها