مقتدی صدر: در انتخابات شرکت نخواهم کرد

مقتدی صدر: در انتخابات شرکت نخواهم کرد
پنج‌شنبه 24 تير 1400 - 13:02

رهبر جریان صدر عراق در سخنانی گفت که حاضر نیست در انتخابات پارلمانی پیش‌رو شرکت کند و در تشکیل دولت سهمی داشته باشد.

العالم - عراق

«مقتدی الصدر» رئیس جریان صدر عراق امروز (پنج‌شنبه) در یک سخنرانی کوتاه گفت که هیچ مشارکتی در دولت فعلی و دولت آتی ندارد و نخواهد داشت.

به نوشته ناس نیوز، روند فعلی سیاست در عراق را تلاشی برای تحقیر ملت دانست و در خصوص تکرار سناریوی افغانستان و سوریه در عراق هشدار داد و در ادامه گفت که تمام افراد داخل دولت که قصور کرده یا مقصر هستند باید پاسخگوی کارهای خود باشند.

مقتدی صدر افزود: «در این انتخابات شرکت نخواهم کرد، وطن از همه این‌ها مهم‌تر است و اعلام می کنم که هیچ حمایتی از افراد وابسته به این دولت و دولت بعدی نخواهم کرد، هر چند ادعای وابستگی خود به خاندان صدر را داشته باشند.»

رهبر جریان صدر با بیان اینکه فساد و ناکارآمدی و مزدوری صحنه سیاسی عراق را در بر گرفته است، تأکید کرد: «آن‌چه در عراق رخ می‌دهد، یک برنامه شیطانی داخلی، منطقه‌ای و جهانی برای تحقیر و به آتش کشیدن ملت است.»

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (۱۸ مهر) پس از دو دوره تعویق برگزار شود و پس از آن دولت جدید کار خود را آغاز کند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی» نیز اعلام کرده بود که در انتخابات پارلمانی پیش رو کاندید نخواهد شد و تمام تلاش خود را برای اداره فعلی امور صرف می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها