ارتش یمن: در عملیات «النصر المبین»، 350 تن از تکفیری‌ها و مزدوران کشته شدند

ارتش یمن: در عملیات «النصر المبین»، 350 تن از تکفیری‌ها و مزدوران کشته شدند
پنج‌شنبه 24 تير 1400 - 17:13

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پس از دستاوردهای میدانی درخشان نیروهای مسلح یمن در جبهه های مختلف، دشمن بار دیگر به احیای گروههای تکفیری اعم از داعش و القاعده روی آورد.

العالم ـ یمن

یحیی سریع در یک نشست مطبوعاتی درباره عملیات "النصر المبین" در استان البیضا گفت: گروه های تکفیری با تحرکات و اقدامات خود تلاش کردند تا به برخی مناطق در استان البیضا دست یابند. احیای مجدد گروه های تکفیری در واقع در چارچوب طرح ها و نقشه های آمریکا به منظور هدف گرفتن یمن و تقدیم آن به مزدوران و تکفیری ها صورت گرفت.

وی افزود: سلاح هایی که در عملیات ارتش و کمیته های مردمی و دستگاه های امنیتی علیه تکفیری ها کشف شد، بیانگر میزان حمایت ائتلاف متجاوز از این گروه های تکفیری است. ائتلاف متجاوز سعودی از تکفیری ها حمایت کرد؛ سلاح در اختیار آنها گذاشت و زمینه ورود دهها تن از تکفیری های خارجی را فراهم ساخت. این نبرد بار دیگر واقعیت عناصر تکفیری داعش و القاعده و ارتباط آنها با طرح آمریکا در منطقه را برملا کرد. طرفهای ذیربط یمن اطلاعاتی در خصوص تحرکات این عناصر تکفیری در مناطق اشغالی از جمله در شهر مارب و دیگر مناطق در اختیار دارند.

سخنگوی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: تکفیری ها دست به جنایتهای متعدد علیه شهروندان استان البیضا زدند. این امر سبب شد تا دستگاه های امنیتی و نیروهای مسلح یمن به سرعت وارد عمل شوند.

یحیی سریع گفت: در عملیات النصر المبین 350 تن از تکفیری ها و مزدوران کشته و 560 نفر دیگر زخمی شدند و دیگر عناصر باقی مانده پا به فرار گذاشتند.

وی اظهار داشت: واحدهای مختلف ارتش یمن با پشتیبانی مردم البیضا و قبایل شریف و آزاده این استان، دست به عملیات گسترده زدند. در جریان این نبرد، واحد موشکی دست به 9 حمله با موشک های بدر و سعیر زد. 66 حمله نیز از سوی واحد پهپادی و یگان موشکی صورت گرفت. جنگنده های ائتلاف متجاوز نیز در چارچوب حمایت از گروه های تکفیری در این نبرد، بیش از 161 حمله هوایی انجام دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح افزود: نیروهای ما موفق شدند مواضع عناصر تکفیری را هدف بگیرند و این عملیات را با عکس و فیلم مستند کردند. عملیات "النصر المبین" به بازپس گیری مناطقی در شهرهای الصومعه و الزاهر منجر شد که مساحت آنها تقریبا بالغ بر 100 کیلومتر مربع است. نیروهای ما همچنین توانستند 29 زره پوش را منهدم سازند.

یحیی سریع تصریح کرد: با عزم و اراده قوی به انجام وظیفه خود در قبال مردم البیضا به منظور خنثی کردن طرح ها و نقشه های دشمن برای تبدیل این استان به پایگاه باندهای جنایتکار ادامه می دهیم.

وی گفت: حمایت نظامی و رسانه ای و مالی از گروه های تکفیری در این نبرد اخیر نشان داد که این گروهها فقط ابزاری در دست بیگانگان علیه کشور ما هستند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: مردم آزاده و شریف البیضا نمی پذیرند که برخی شهرها و مناطق آنها به محلی برای حضور و استقرار داعش و القاعده تبدیل شود. از همکاری مردم استان البیضا و قبایل شریف آن و وفاداری آنها به میهن شان تشکر و قدردانی می کنیم.

یحیی سریع گفت: در 7 سال گذشته ائتلاف متجاوز به تمام گزینه های نظامی و امنیتی و اقتصادی روی آورد؛ اما به جز ایستادگی و مقاومت از ملت ما چیزی عایدش نشد. با چنین ملت صبور و مجاهدی، قطعا سرنوشت ائتلاف فقط شکست و ناکامی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها