فراخوان برای ناکام گذاشتن طرح یورش به مسجدالاقصی برای یکشنبه آینده

فراخوان برای ناکام گذاشتن طرح یورش به مسجدالاقصی برای یکشنبه آینده
جمعه 25 تير 1400 - 09:30

موسسه بین المللی قدس خواهان ناکام گذاردن طرح " گروه های تندروی معبد" برای یورش به مسجدالاقصی برای صبح یکشنبه آتی شد.

العالم- فلسطين

این گروه تندرو خواهان برگزاری راه پیمایی تهاجمی نزدیک درهای منطقه قدیمی و به ویژه تجمع در درب الاسباط و با نظارت، حفاظت و حمایت پلیس صهیونیستی شد .

موسسه بین المللی قدس با صدور بیانیه ای گفت :اشغالگران از پایان خیزش مردمی رمضان و درگیری شمشیر قدس در صدد بازیابی اعتماد خود هستند تا به تدریج بخشی از آنچه که در طرح یهودی سازی قدس از دست داده اند را جبران کنند زیرا در یورش های مجدد عجله گردند و تندروها نیز برای بار دوم در صدد برگزاری راه پیمایی پرچم ها هستند.

این در حالی است که منطقه کرم الجاعونی در شیخ جراح را با مکعب های سیمانی بسته و مردم و خبرنگاران را به زحمت انداختند .

مرکز قدس بر ضرورت پاسخگویی به هرگونه حمله و یورشی تاکید کرد و گفت تجارب نشان داده اشغالگران با اراده مردمی شکست خورده و به عقب باز می گردند.

این مرکز افزود:گروههای معبد صبح امروز فراخوان رسمی خود را اعلام کردند و پلیس نیز جسارت تایید این یورش را به خود داد که بیانگر میزان ترس وتردید آنان است زیرا این یورش ها در گذشته نیز تکرار شده و آنان از ترس پاسخ و واکنش با دست لرزان بدان اقدام کرده اند.

مرکز قدس معتقد است اشغالگران درپی این هستند که حمله گسترده ای با حضور هزاران نفر ترتیب دهند و شهرک نشینان نیز در طی آن و در روز توریه یکی از روزهای حج و دهم ذی الحجه علنا به مراسم توراتی خود در مسجدالاقصی بپردازند تا بگویند یهودی ها در الاقصی بیش از مسلمانان اعتبار دارند .اهدافی که پیش از این در 28 رمضان شکست خورد و امروز نیز امکان شکستش وجود دارد.

امروز پس از گذشت 92 سال هنوز صحنه البراق ، جانمایه درگیری هاست، صهیونیستها در تلاش برای نفوذ به قلب الاقصی بوده و تحصن و مقاومت عربها و مسلمانان برای جلوگیری از کمرنگ شدن هویت الاقصی یا حذف آن ادامه دارد و مشعل حق در فلسطین باقی خواهد ماند

مرکز قدس از اهالی قدس و فلسطین خواست سریع با این مساله مقابله کرده و راه پیمایی تحریک آمیز نزدیک درهای منطقه قدیمی قدس در شامگاه شنبه را ناگام گذارده و از بامداد یکشنبه تا عصر آن روز برای ناکام گذاردن این حمله بست بنشینند.

این مرکز هم چنین از همه فلسطینی ها در سراسر دنیا خواست برای حمایت از الاقصی در همه مناطق درگیری وارد شوند و از مردم کشورهای عربی و اسلامی نیز خواست با فعالیت های مردمی و تظاهرات و رسانه ها در تحصن اهالی بیت المقدس و دفاع از الاقصی شرکت کنند .

پربیننده ترین خبرها