پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان البیضا

پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان البیضا
جمعه 25 تير 1400 - 10:52

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در چندین روز گذشته توانستد در عملیات النصر المبین علیه شبه نظامیان سلفی " العمالقه "  و شماری از عناصر القاعده بر حدود 100 کیلومتر از دو بخش الزاهر و الصومعه در استان البیضا تسلط یابند.

العالم - يمن

سرلشکر یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن از وارد اوردن تلفات جانی زیاد به دو گروه تروریستی القاعده و داعش با مشارکت یگان موشکی و پهپادی خبر داد.

وی افزود: یگان پهپادی با 40 ماموریت نیروهای دشمن را هدف قرار داد و 17 عملیات شناسایی داشت که به مشارکت یگان موشکی 9 عملیات با موشک های بدر و سعیر انجام شد.

سریع افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در هدف گیری پایگاه های عناصر تکفیری موفق شد و حدود 350 عنصر را کشت و 560 نفر دیگر از آنان را زخمی کرد و افراد باقیمانده نیز به سوی مناطق جنوبی فرار کردند.

این سخنگو افزود: کشورهای ائتلاف متجاوز ، پس از دستاوردهای میدانی ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های مختلف ، بار دیگر گروه های تکفیری داعش و القاعده را به کار گرفتند که در قالب طرح های امریکا برای هدف قرار دادن یمن و تحویل آن به مزدوران است.

وی کشورهای ائتلاف را به حمایت از گروه تروریستی القاعده در 161 حمله هوایی روزهای گذشته متهم کرد که این حمایت نیز نظامی،رسانه ای و مالی بود و این گروهها ابزار بیگانه علیه امنیت و ثبات یمن هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها