حملات ائتلاف سعودی به الحدیده؛ متوقف شدن زندگی عادی هزار شهروند یمنی +ویدئو

جمعه 25 تير 1400 - 22:05

مزدروان ائتلاف متجاوز سعودی از شرکت ها و کارخانه ها در طول جاده منطقه کیلو16 در استان الحدیده به عنوان پایگاه های نظامی برای انجام حملات موشکی و توپخانه ای به مناطق مسکونی و مراکز اقتصادی در داخل استان استفاده می کنند و منابع رزق و روزی هزاران نفر از کارگران و خانواده های آنها را مختل کردند.

العالم ـ یمن

آتش جنگ در اطراف شهر الحدیده غرب یمن خاموش نشده است، حملات خمپاره ای و موشکی به صورت روزانه شهروندان را هدف می گیرد و این علاوه بر حملات مزدوران به شرکت های تجاری و کارخانجات است و البته تمام این اقدامات با بندهای توافق سوئد مغایرت دارد.

خمپاره ها و موشک های مزدوران خانه های شهروندان در اطراف بسیاری از تاسیسات صنعتی را هدف می گیرد. این حملات خسارات و تلفات جانی و مادی گسترده ای برجای می گذارد و این مناطق را ده سال به عقب بازمی گرداند.

انبار قطعات یدکی "البغوی" از بارزترین این تاسیسات در استان الحدیده است. قرار گرفتن این انبار در خط تماس جنگ موجب شد تا خسارات گسترده ای به آن وارد شود. مزدوران این مخزن را با دهها خمپاره هدف می گیرند. و این علاوه بر آنکه جان کارگرانی که به دنبال امرار معاش خود هستند، به خطر افتاده است.

تداوم حملات ائتلالف متجاوز سبب تشدید شرایط نابسامان بخش اقتصادی در استان الحدیده شده است و این علاوه بر محدودیت ها و تجاوزات مستمر است که این شرکت ها و تاسیسات با آنها روبرو هستند؛ زیرا مزدوران همواره با اهداف نظامی در داخل این کارخانجات و شرکت ها مستقر می شوند.

پربیننده ترین خبرها