ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین خواستار جهش سیاسی واقعی در این کشور شد

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین خواستار جهش سیاسی واقعی در این کشور شد
شنبه 26 تير 1400 - 21:40

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه در بحرین تاکید کرد که این کشور برای پایان دادن به دیکتاتوری به یک جهش سیاسی واقعی نیاز دارد.

العالم ـ بحرین

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: "هرگونه فرایند سیاسی که بر اصل ثابت "مردم منبع قدرت هستند" مبتنی نباشد، فاقد هرگونه مشروعیت است. مردم سرنوشت خود را تعیین و نظام سیاسی را انتخاب می کنند. بحرین امروز به یک جهش سیاسی واقعی نیاز دارد. به مرحله ای جدید که طی آن قانون اساسی جدید با خواست و اراده مردمی تدوین گردد، نیاز دارد. این قانون اساسی زمینه تشکیل یک نظام سیاسی جدید را فراهم می کند و کسی در راس این نظام قرار خواهد گرفت که مردم او را انخاب کرده باشند. این نظام سیاسی می بایست حامی مردم باشد و خدمات لازم را برای آنها ارائه دهد و فضای سیاسی سالم ایجاد کند در حالی که نظام آل خلیفه از زمان تکیه بر تخت قدرت در بحرین تاکنون مردم را از چنین فضایی محروم کرده اند".

در این بیانیه آمده است که ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بیانات آیت الله شیخ عیسی قاسم درباره "حق کامل سیاسی" و فراگیری اصل " مردم منبع قدرت هستند" و رجوع به "حاکمیت مردم" را بسیار مهم می داند و ما این اظهارات را زمینه ای مناسب برای پایان دادن به عصر دیکتاتوری و شروع یک حیات سیاسی جدید و باثبات می دانیم.

آیت الله شیخ عیسی قاسم از مقامات بحرین خواست تا هرچه سریعتر بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کنند و تاکید کرد که این مساله نباید به تعویق بیفتد.

وی افزود: حقوق مردمی تضییع شده بسیاری وجود دارد که نباید آنها را به تعویق انداخت و یا در انتظار آمادگی پارلمان و قانون اساسی مصوب باشیم. از لحاظ عقلی نباید اینگونه حقوق مردمی را به تاخیر انداخت از جمله آزادی زندانیان سیاسی.

پربیننده ترین خبرها