بیمارستان الحدیده: ائتلاف سعودی با توقیف نفتکش‌ها جان بیماران یمنی را به خطر انداخته است

بیمارستان الحدیده: ائتلاف سعودی با توقیف نفتکش‌ها جان بیماران یمنی را به خطر انداخته است
شنبه 26 تير 1400 - 22:21

رئیس بیمارستان الحدیده یمن درباره امکان مرگ ده ها کودک و بیمار یمنی در نتیجه قطعی جریان برق بیمارستان به دلیل توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی توسط ائتلاف سعودی هشدار داد.

العالم - یمن

«خالد سهیل» رئیس بیمارستان «الثوره العام» استان محاصره شده الحدیده یمن درباره خطر جدی ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمنی‌ها توسط ائتلاف سعودی هشدار داد.

به گزارش شبکه المسیره، او با اشاره به اینکه بخش زنان، کودکان، سوختگی و مرکز ملی بانک خون بیمارستان در صورت قطعی جریان برق کارشان متوقف می‌شود، گفت: در این بیمارستان ۳۰ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان وجود دارد و اگر جریان برق فقط برای مدت ۱۰ دقیقه قطع شود، مرگ ۳۰ کودک حتمی است.

سهیل گفت: بخش‌های اطفال، عمومی، قلب و عروق و مراقبت‌های ویژه همه به برق شبانه روزی احتیاج دارند، زیرا حاوی دستگاه تنفسی هستند که جان بیماران به آن وابسته است.

او با اشاره به نگرانی بیمارستان الثوره از ادامه توقیف کشتی حامل سوخت مازوت برای نیروگاه برق الحدیده گفت: این نیروگاه روزانه فقط شش ساعت کار می‌کند و این نیاز بیمارستان را تامین نمی‌کند.

سهیل گفت: ما برای تولید جریان الکتریکی به مدت ۱۸ ساعت به ژنراتورهای بیمارستان اورژانس متوسل می‌شویم و این باعث می‌شود که بیش از حد به آنها فشار بیاید و هر لحظه انتظار داریم جریان برق کاملاً خاموش شود.

او افزود: ما برای راه اندازی ژنراتورها و مصرف روزانه حدود ۸۳۰ کیلو جریان الکتریکی در بیمارستان، روزانه به ۴۰۰۰ لیتر گازوئیل نیاز داریم و هر لحظه ترس آن را داریم که این ژنراتورها از کار بیفتند.

سهیل با اشاره به عقب نشینی یونیسف از حمایت از بیمارستان گفت که این نهاد فقط از بخش ان ای سی یو بیمارستان الحدیده پشتیبانی می‌کند.

رئیس بیمارستان الثوره همچنین گفت که نهادهای وابسته به سازمان ملل کمک‌های خود به بیمارستان الثوره الحدیده را تا ۸۰ درصد کاهش داده‌اند که همین موجب افزایش فشار مالی بر بیمارستان شده است.

رئیس بیمارستان با اشاره به مشکل تامین داروی بیماران به دلیل تحریم‌های ائتلاف سعودی آمریکایی علیه یمن گفت: خیلی از تجهیزات پزشکی به دلیل محاصره یمن امکان واردات آن وجود ندارد.

او با اشاره به ظهور موارد جدی بیماری در میان شهروندان یمنی در مقطع اخیر گفت: ما سالانه دو مورد از ناهنجاری‌های مادرزادی در الحدیده داشتیم؛ اما اکنون هر هفته چنین مواردی را دریافت می‌کنیم و این امر، استفاده ائتلاف سعودی و مزدورانش از سلاح‌های ممنوع در حملات علیه یمن را تأیید می‌کند.

بندر الحدیده از سال ۲۰۱۹ در محاصره ائتلاف سعودی و مزدورانش است و دولت مستعفی منصور هادی هم هرگز به توافق نامه آتش بس سوئد درباره این شهر به منظور رسیدن احتیاجات شهروندان این شهر پایبند نبوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها