حمله وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

حمله وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی
يکشنبه 27 تير 1400 - 10:41

بیش از ۴۰۰ تن از شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) به مسجد الاقصی یورش بردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روز یکشنبه منابع فلسطینی، تاکنون حدود ۴۱۰ شهرک نشین صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی و با حمایت نظامیان صهیونیست در حمله به مسجد الاقصی حضور دارند.

منابعع فلسطینی می‌گویند که نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را بعد از ضرب و جرح وی در منطقه باب الاسباط در قدس اشغالی بازداشت کردند.

از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه اخیرا در پیامی به اشغالگران درباره هرگونه تعرض به مسجد الاقصی هشدار داده‌اند.

مقاومت در این پیام خود که از طریق محمد العمادی نماینده قطر در طرح بازسازی غزه برای صهیونیست‌ها ارسال شد، هشدار داده که هرگونه تعرض به مسجد الاقصی یا برپایی راهپیمایی در محوطه‌های آن در روز یکشنبه یا روزهای آتی، موجب ورود به دور جدیدی از درگیری‌ها خواهد شد.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که برای دفاع از قدس و مقدسات آن، هر لحظه دست به سلاح خواهد بود.

در همین حال، دبیرکل کمیته پادشاهی اردن در امور قدس تأکید کرد که دعوت صهیونیست‌ها برای تعرض گسترده به مسجد الاقصی و تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس، اقدامی هدفمند در راستای کشاندن منطقه به سمت جنگ دینی است.

«عبدالله کنعان» دبیرکل کمیته پادشاهی اردن در امور قدس در گفت‌وگو با خبرگزاری اردنی «پترا» اظهار داشت که ۸۰ گروهک و سازمان تندرو یهودی مقابل چشمان جهانیان خواستار تعرض به مسجد الاقصی در سالروز آنچه "تخریب هیکل" می‌نامند، شده اند.

وی عنوان کرد که کمیته متبوعش تحولات قدس را به دقت زیر نظر دارد و اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان را بسیار نگران کننده می‌داند و خواستار تحرک فوری جامعه جهانی و عمل به وظایف قانونی و اخلاقی خود به منظور پایان اشغال فلسطین و بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر است.

پربیننده ترین خبرها