مسمومیت ۲۶ تن براثر نشت مواد شیمیایی در پارک آبی آمریکا

مسمومیت ۲۶ تن براثر نشت مواد شیمیایی در پارک آبی آمریکا
يکشنبه 27 تير 1400 - 11:54

پایگاه خبری اکسیوس از مسمومیت و بستری شدن ۲۶ نفر در اثر نشت مواد شیمیایی در یک پارک آبی در هیوستون تگزاس آمریکا خبر داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش این پایگاه خبری آمریکایی، نشت مواد شیمیایی در یک پارک آبی در منطقه هیوستون ایالت تگزاس باعث بروز مشکلات تنفسی و پوستی در ده ها نفر از ساکنان این منطقه شده است. گفته می شود تاکنون ۲۶ نفر به همین علت در بیمارستان بستری شده اند و حال یکی از افراد وخیم گزارش شده است.

«لینا هیدالگو» شهردار هیوستون در این خصوص به خبرنگاران گفت که بیش از ۶۰ نفر به دنبال نشت مواد سمی در پارک آبی مسموم شده اند که ۲۶ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

دفتر آتش نشانی این شهر هم در بیانیه ای اعلام کرده است که محلول "هیپوکلریت" (سفید کننده) و "اسید سولفوریک" ۳۵درصد مواد شیمیایی هستند که سبب مسمویت آب شده اند.

هیدالگو اوایل روز شنبه و در پی انتشار خبر مسمویت برخی در پارک آبی مزبور، در بیانیه ای از اعلام تعطیلی آن تا زمان رفع مسمویت آبی خبر داد.

به گزارش ایرنا، گفته می شود دلیل وجود مقادیر بالای این مواد شیمیایی در آب به منظور حفظ تعادل پی.اچ (pH) آن و تمیز نگه داشتن استخرها بوده است اما اینکه آیا در این امر خرابکاری صورت گرفته باشد یا خیر هنوز تحت بررسی است.

پربیننده ترین خبرها