۶ کشته و زخمی در تیراندازی کالیفرنیای آمریکا

۶ کشته و زخمی در تیراندازی کالیفرنیای آمریکا
يکشنبه 27 تير 1400 - 06:26

پلیس آمریکا می‌گوید تیراندازی دو گروه مسلح در شهر ساکرامنتو، ۲ کشته و ۴ زخمی برجای گذاشته است.

العالم - آمریکا

منابع محلی آمریکایی شامگاه شنبه از وقوع تیراندازی در یکی از خیابان‌های شهر «ساکرامنتو» واقع در ایالت کالیفرنیا خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس‌ نیوز»، اداره پلیس ساکرامنتو اعلام کرد که در پی تیراندازی در محله قدیمی این شهر، ۲ دو نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

بازرسان بر این باور هستند که این تیراندازی از نوع حوادث درگیری بین دو گروه مسلح بوده و از محل جرم نیز تعداد زیادی سلاح گرم کشف و ضبط شده است.

پیش از این، گروه غیرانتفاعی «آرشیو خشونت‌های سلاح گرم» - که بر حوادث تیراندازی در آمریکا نظارت دارد - طی گزارشی جدید خبر داد که از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا نیمه ماه ژوئن، ۲۶۷ فقره تیراندازی گسترده در این کشور انجام شده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شود نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً ضمن رونمایی از شش دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه، این حوادث را به بیماری مسری تشبیه و آن را مایه شرم‌ساری این کشور در سطح جهانی توصیف کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها