افشای جاسوسی "اسرائیل " علیه نامزد و فرزند خاشقچی

افشای جاسوسی
دوشنبه 28 تير 1400 - 10:52

تحقیقات اخیر سازمان "فوربیدن استوریز" با همکاری سازمان عفو بین الملل نشان می دهد که شرکت اسرائیلی "NSO" متخصص در زمینه تکنولوژی نظارت و کنترل "خدیجه چنگیز"، نامزد خاشقچی و عبدالله، فرزند او را تحت نظر گرفته اند.

العالم - جهان اسلام

"فوربیدن استوریز"، یک سازمان غیر انتفاعی است که به پیگیری و انتشار فعالیت های روزنامه نگارانی می پردازد که به خاطر اندیشه شان در معرض زندان یا قتل قرار دارند.

این سازمان در گزارش خود اعلام کرده است که اطلاعات جدید حکایت از آن دارد که برنامه جاسوسی موسوم به "پگاسوس" وابسته به شرکت اسرائیلی "NSO" – که ویژه جاسوسی از تلفن های همراه است – درست چهار روز پس از ترور خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 روی گوشی نامزد او نصب شده است.

بر اساس همین تحقیقات، تلفن عبد الله، فرزند خاشقچی نیز توسط مزدوران این شرکت اسرائیلی هک شده است. احتمال می رود که این مزدوران تبعه عربستان یا امارات بوده باشند.

طبق این گزارش، علاوه بر نامزد و فرزند خاشقچی، فهرستی از دوستان نزدیک و همکاران و افراد خانواده او هم هدف قرار گرفته اند.

این سازمان به نقل از کارشناس مسائل امنیتی گفته است که برنامه پگاسوس توسط شرکت اسرائیلی یادشده طراحی شده و علیه بسیاری از دولت ها از جمله بحرین، مغرب، عربستان، هند، مکزیک، مجارستان و آذربایجان و رواندا مورد استفاده قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها