اروپا، نخستین منطقه جهان با ۵۰ میلیون مبتلا به کووید-۱۹

اروپا، نخستین منطقه جهان با ۵۰ میلیون مبتلا به کووید-۱۹
سه شنبه 29 تير 1400 - 09:01

اروپا نخستین منطقه جهان است که تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در آن از ۵۰ میلیون نفر فراتر می‌رود.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، بنا بر ارزیابی رویترز، اروپا نخستین منطقه جهان است که تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آن از ۵۰ میلیون نفر فراتر می‌رود. شیوع سویه دلتای ویروس کرونا سبب شده است «قاره سبز» بار دیگر با افزایش سریع موارد ابتلا به کووید-۱۹ مواجه شود.

هم‌اکنون در قاره اروپا ۱ میلیون نفر هر ۸ روز به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند. از زمان آغاز پاندمی کرونا حدود ۱.۳ میلیون نفر در این قاره جان خود را از دست داده اند. ۲۷ درصد از موارد ابتلا و ۳۱ درصد از موارد مرگ و میر مرتبط با ویروس کرونا در جهان در قاره اروپا ثبت شده است.

سویه دلتای ویروس کرونا که از قدرت شیوع بسیار بیشتری برخوردار است هم‌اکنون در حدود ۱۰۰ کشور جهان مشاهده شده است و به گونه اصلی این ویروس نیز مبدل شده است. همین امر، روز دوشنبه سقوط بیش از ۲ درصدی بورس‌های اروپا را به همراه داشت که بزرگترین نزول آنها در ۹ ماه اخیر محسوب می‌شود. این نگرانی وجود دارد که سویه دلتای ویروس کرونا مانع از بهبود سریعتر رشد اقتصاد جهان شود. سرمایه‌گذاران همچنین نگرانند اروپا تا ۱ ماه آینده بار دیگر مجبور به اعمال قرنطینه و فاصله‌گذاری شود.

۳۵۰ روز طول کشید تا ۲۵ میلیون نفر در اروپا به کووید-۱۹ مبتلا شوند. اما ابتلای ۲۵ میلیون نفر دیگر به کرونا در اروپا تنها به ۱۹۴ روز زمان نیاز داشت. روسیه، رکورددار ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا، در آستانه عبور از ۶ میلیون فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار دارد. انگلستان، فرانسه و هلند نیز در حال بازگرداندن تدریجی مقررات فاصله‌گذاری هستند.

پربیننده ترین خبرها