علیرغم تدابیر امنیتی شدید صهیونیستها اتفاق افتاد؛

مشارکت ۱۰۰ هزار نفری فلسطینیان در نماز عید قربان در «مسجدالاقصی»

مشارکت ۱۰۰ هزار نفری فلسطینیان در نماز عید قربان در «مسجدالاقصی»
سه شنبه 29 تير 1400 - 11:59

رسانه های خبری اعلام کردند که ۱۰۰ هزار نفر از مردم فلسطین امروز سه شنبه با حضور در «مسجدالاقصی» به اقامه نماز عید قربان پرداختند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش فلسطین الیوم، مسجدالاقصی امروز سه شنبه شاهد حضور پرشور مردم فلسطین برای اقامه نماز عید قربان بود.

بر اساس این گزارش، ۱۰۰ هزار نفر از مردم فلسطین امروز با حضور در مسجدالاقصی به اقامه نماز عید قربان پرداختند. این درحالی است که صهیونیست‌ها تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف مسجدالاقصی اتخاذ کرده بودند.

پس از پایان نماز، هزاران فلسطینی با جمع شدن در نزدیک مصلای قبه الصخره در مسجدالاقصی، فریادهایی در حمایت از کتائب القسام (گردان‌های القسام) شاخه نظامی حماس و فرمانده کل آن«محمد الضیف» سر دادند.

اخیراً «طارق سلمی» سخنگوی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین به تجاوزات چند روز اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی واکنش نشان داد. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: اصرار دشمن صهیونیستی بر تعرض شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی در این ایام مبارک به ویژه روز عرفه، تجاوز آشکار علیه تمامی مسلمانان است و موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف هر مسلمانی خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد که هدف این سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تشدید تنش و برهم زدن اوضاع است. پروژه استعمارگرانه رژیم صهیونیستی خطرناک‌ترین نوع تجاوز است. صهیونیست‌ها تنها زبان زور و قدرت را متوجه می‌شوند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی افزود: گروه‌های مقاومت فلسطین درحال حاضر آماده دفاع از مسجدالاقصی هستند. وی پیشتر نیز گفته بود: رژیم صهیونیستی با تعرضات و حملات اخیر خود به مسجدالاقصی تلاش دارد خود را به عنوان طرف پیروز در قدس اشغالی جلوه دهد.

طارق سلمی در ادامه یادآور شد: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دهند. واقعیت این است که گروه‌های مقاومت فلسطین حوادث مسجدالاقصی را از نزدیک دنبال می‌کنند و با قدرت به حملات و تعرضات آنها پاسخ خواهند داد.

وی افزود: مقاومت می‌تواند در زمان و مکان مناسب به رژیم صهیونیستی که در واقع مسئول تشدید اوضاع در قدس اشغالی است، واکنش نشان دهد. مقاومت، نتانیاهو را ساقط کرد و امروز نیز قادر است تا دیگر ژنرال‌های رژیم صهیونیستی را ساقط نماید.

مهر

پربیننده ترین خبرها