امروز، انتشار یک کتاب افشاگرانه دیگر درباره دونالد ترامپ

امروز، انتشار یک کتاب افشاگرانه دیگر درباره دونالد ترامپ
سه شنبه 29 تير 1400 - 12:11

امروز کتابی با عنوان «من به تنهایی می‌توانم اوضاع را سر و سامان دهم» درباره عملکرد دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ و دروغ‌پردازی‌هایش درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر می‌شود.

العالم - آمریکا

در توضیح کتاب «من به تنهایی می‌توانم اوضاع را سر و سامان دهم» به قلم کارول لئونیگ و فیلیپ راکر -- خبرنگاران کهنه‌کار روزنامه واشینگتن‌پست -- که امروز (۲۰ جولای) به بازار می‌آید، اینطور آمده است:

داستان واقعی آنچه در کاخ سفیدِ دونالد ترامپ در سال مصیبتبارِ ۲۰۲۰ رخ داد هرگز به طور کامل گفته نشده است. درحالی‌که دولت در مهار ویروس کرونا ناکام ماند و بیش از نیم میلیون آمریکایی جان باختند، واقعاً اطراف رئیس‌جمهور چه رخ می‌داد؟ پس از آنکه ترامپ از پذیرش شکست در انتخاباتی که در آن به وضوح مغلوب شده بود امتناع کرد و سپس به دروغ‌پردازی درباره تقلب در انتخابات پرداخت، چه کسی بر او تأثیرگذار بود؟

کارول لئونیگ و فیلیپ راکر برای پاسخ به این پرسش‌ها، با جزئیاتی بی‌سابقه و شگفت‌آور اطلاعات فراوانی را درباره عملکرد مخرب رئیس‌جمهور منتشر می‌کنند. به گفته منابع این دو نویسنده که همیشه همراه رئیس‌جمهور بودند، ترامپ همیشه منفعت و سود شخصی خود را در آن سالِ عجیب بر منافع آمریکا ترجیح می‌داد. او مایل بود سربازان آمریکایی را به خیابان‌های شهرهای آمریکا بفرستد تا پس از مرگ جرج فلوید سیاه‌پوست، اعتراضات مردم را سرکوب کند. هدفش هم از این اقدام، تنها تقویت چهره قدرتمند خودش پیش از انتخابات بود. این منابع از نزدیک شاهد امتناع ترامپ از پذیرش جدی بودن پاندمی کرونا بودند تا جایی که خود و اطرافیانش هم به آن مبتلا شدند. این کتاب ۵۹۲ صفحه‌ای همچنین وقایع ۶ ژانویه را که به حمله هواداران ترامپ به مهمترین ساختمان‌های واشینگتن منجر شد با دقت و وسواس تعریف می‌کند.

این داستان ملتی است که به دست رئیس‌جمهورش به قهقرای اقتصادی، پزشکی و سیاسی کشیده می‌شود.

پربیننده ترین خبرها