برگزاری نماز عید سعید قربان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

برگزاری نماز عید سعید قربان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی
چهارشنبه 30 تير 1400 - 10:05

نماز عید سعید قربان صبح امروز در شهر‌های مختلف کشورمان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

نماز عید سعید قربان صبح امروز (چهارشنبه) براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر‌های مختلف کشورمان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

براساس مصوبه جلسه هفتاد و هفتم ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید قربان همچون ابلاغیه برگزاری نمازهای جمعه مبتنی بر طرح جامع مدیریت هوشمند برگزار می‌شود. بر این اساس نماز عید قربان با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و در فضای باز در همه شهرها و در شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت محدود مجاز به برگزاری است.

در هیمن چارچوب نماز عید سعید قربان امروز در شهرستان های رشت، مشهد مقدس، شیراز و بروجرد، همچنین در کردستان، لرستان، شهرستان خور و بیابانک، خراسان شمالی، ایلام، همدان، قزوین، اردبیل، کرمان، ارومیه و دیگر استان ها و شهرهای کشور برگزار شد.

نماز عید قربان در حرم حضرت شاهچراغ (ع)

نماز عید قربان به امامت آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و تولیت آستان احمدی و محمدی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

نماز عید سعید قربان در همدان اقامه شد

نماز عید سعید قربان روز چهارشنبه با حضور باشکوه مردم دارالمومنین همدان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محوطه باز مسجد جامع همدان اقامه شد.

امام جمعه موقت همدان در خطبه های نماز عید سعید قربان با بیان اینکه توطئه دشمن در عفاف و حجاب اثر کرده است، گفت: دشمنان با نشانه رفتن بنیان خانواده ها به دنبال گسستگی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام سید محمد حسن فاضلیان افزود: دشمنان با تمرکز بر موضوع ترویج بی حجابی در صدد مقابله با اسلام و انحراف جامعه اسلامی و انقلاب هستند.

وی خاطر نشان کرد: زنان و دختران جامعه باید همچنان با حفظ حجاب و رعایت عفاف، از مرزهای اعتقادی و ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

خطیب نماز عید قربان در همدان با بیان اینکه گرانی ها نشان از سوء مدیریت دارد اظهار داشت: شرایط سخت اقتصادی، معیشتی و تحریمی حاصل بی تدبیری و بی اعتمادی به جوانان و نگاه به خارج از کشور است.

حجت الاسلام فاضلیان از مدیران و مسئولان خواست با رعایت تقوا برای رفع مشکلات اقتصادی مردم راهکار مناسب اتخاذ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل دولت سیزدهم مسئولانی انتخاب شوند که توانایی رفع مشکلات مردم را داشته باشند.

حجت الاسلام فاضلیان اضافه کرد: مردم امروز با مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی رو به رو هستند و دولت جدید باید این مشکلات را درجه بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد.

امام جمعه سنندج: اتحاد و مودت بین مسلمانان مهمترین پیام عید قربان است

امام جمعه سنندج گفت: عید قربان فقط به معنای قربانی کردن و دید و بازدید نیست، بلکه پیام اصلی این روز مهم، حفظ اتحاد و مودت بین مسلمانان است.

ماموستا فایق رستمی روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: عید قربان نماد درس وجود و حفظ یکدلی، اتحاد، مودت، صلح و سازش بین مسلمانان است و امروز بیش از هر زمان دیگری به این مولفه‌ها نیازمند هستیم.

وی بر لزوم احترام به یکدیگر و حفظ انسجام تاکید کرد و افزود: حج بزرگترین کنگره جهان اسلام و نماد یکرنگی و اتحاد بین مسلمانان است که امیدواریم با نابودی ویروس کرونا، بار دیگر شاهد حضور عاشقان این رویداد مهم در سرزمین وحی باشیم.

امام جمعه سنندج خواستار کمک به فقرا و نیازمندان شد و اضافه کرد: انسان مسلمان باید همواره دستگیر افراد نیازمند و تهیدست باشد و نسبت به همنوعان خود مهربان و بدور از کینه باشد، چراکه خداوند بر لزوم قلبی خالی از حقد و حسد تاکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان: همدلی بین مردم توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: استکبار جهانی به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است و همدلی بین مردم است که این توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی الغدیر خرم‌آباد اظهار داشت: استکبار جهانی قصد دارد ملت را در مقابل نظام قرار دهد، همچنین مانع پیشرفت کشور شود و اقتصاد کشور را به فروپاشی برساند اما راه پیروزی اتکا به نیروهای داخلی است و رفع مشکل معیشتی مردم با مهار گرانی ممکن است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: دستگاه‌های مربوطه باید در این ایام پای کار آمده و مانع احتکار اجناس شوند، تا دولت سیزدهم بر سر کار نیامده هیچ کمیته یا شورایی حق هیچگونه اقدامی در خصوص تصمیم گیری در راستای قیمت ها نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: کشوری که تولید کننده سیمان است قابل قبول نیست که با قطعی برق با افزایش قیمت‌ این محصول روبرو شویم، اگر انبارها رسیدگی شود قطعاً با احتکار این محصول روبرو خواهیم شد.

وی بیان کرد: مردم به دلیل اعتقاد به مقام معظم رهبری هوشیارانه عمل خواهند کرد و در مقابل بی‌نظمی می ایستند چراکه در کشور ما بی نظمی جایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: دهه دوم ذی‌الحجه دهه امامت و ولایت است، هیچ چیزی در جایگاه و منزلت با این ۲ قابل مقایسه نیست، تضمین کننده احکام الهی است و این احکام با امامت و ولایت تحقق پیدا می‌کند همچنین برنامه‌های مناسب این هفته درنظر گرفته شده و با هدف فرهنگ سازی بین جوانان اجرایی می‌شود.

امام جمعه رشت: دولتمردان حامی کشاورزان باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان و خطیب عید سعید قربان تاکیدکرد: دولتمردان جدید حامی کشاورزان باشند.

آیت الله رسول فلاحتی صبح چهارشنبه در خطبه های عید سعید قربان افزود: کشاورز شمالی تک محصول است ؛ اجازه دهید کشاورزان محصول برنجشان را بفروشند بعد برنجی که وارداتی را به بازار عرضه کنید.
وی همچنین با بیان اینکه کشاورزان استان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد آسیب دیده اند از بیمه گران خواست راهکارهایی را برای جبران خسارت آنان فراهم آورند .

نماز عید سعید قربان با حضور نمازگزاران و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۳۱۷ هزار بهره بردار بخش شالیکاری گیلان همه ساله برای کاشت برنج اقدام می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: عید قربان روز بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوندی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: عید قربان روز عبودیت، تسلیم در برابر اوامر الهی و سپردن نتایج کارها به معبود حق تعالی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در آیین نماز عید قربان که صبح چهارشنبه در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: ارزش و عیار هر انسانی در آزمون های سخت و دشوار و سپردن نتایج کارها به معبود حقیقی مشخص می شود به گونه ای که حضرت ابراهیم خلیل الله با پشت سر گذاشتن آزمون های سخت الهی همانند رهاکردن همسر و فرزندش در بیابانی بی آب و علف و بردن فرزندش با دست های خود به قربانگاه به نمونه ای عالی از بندگی در بین انسان ها تبدیل شد.

وی افزود: در واقع پیام این عید بزرگ به مسلمانان این است که انسان در برابر دستورات خداوند تسلیم شود و نسبت به عواقب آن نیز خشنود باشد زیراکه رسیدن به مقام رضا مستلزم قدم گذاشتن بر خواسته های دنیوی است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه عید قربان، فرصتی برای تمرین دل بریدن از خواسته های دنیوی است، تصریح کرد: عید قربان، پیام های معنوی زیادی دارد به گونه ای که اگر انسان این پیام ها را درک کند، شاهد دستاوردهای ارزشمندی برای زندگی شخصی و اجتماعی خود خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که حج نمادی برای وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: حج عبادتی است که خداوند آن را برای خودسازی، توحید، رها شدن انسان ها از شرک و اجتماع مسلمانان برای وحدت واجب کرده است که سراسر مناسک آن برای ما انسانها پیام هایی معنوی دارد به گونه ای که پوشیدن لباس احرام به معنای یکرنگی به دور از هر گونه موقیعت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای عبادت و رضای خداوند است.

وی افزود: همچنین طواف خانه خدا نیز به معنای آن است که با چرخیدن به دور خانه خدا انسانها دیگر نباید به دور نیت ها و مادیات بچرخند.

همزمان با بجنورد، نماز عید سعید قربان با حضور پرشور مردم دیندار خراسان شمالی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دیگر شهرستان های این استان نیز اقامه شد.

امام جمعه خوروبیابانک: معیشت مردم با توجه به مشکلات در اولویت دولت سیزدهم قرارگیرد

امام جمعه خور و بیابانک گفت : مجلس یازدهم و دولت سیزدهم با همدلی حل مشکلات معیشتی،مهار گرانی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را در اولویت های برنامه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام سعید جاویدی در خطبه های نماز عید قربان افزود : با مشارکت مردم و مسوولان و عمل به سخنان رهبر معظم انقلاب بحران و توطئه دشمنان خنثی خواهد شد و سربلند و پیروز از مشکلات عبور خواهیم کرد.
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک با بیان اینکه داغ پیشرفت‌های ایران بر دل دشمن مانده است افزود: ملت بیدار ایران اسلامی هیچ گاه تسلیم زورگویی و ظلم استکبار نخواهد شد و همواره در برابر توطئه‌های دشمن مقاومت و ایستادگی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش مردم یکی از راهبردهای نظام اسلامی است، اظهار داشت : عزت و سربلندی کنونی کشور نتیجه مقاومت و پایداری برابر دشمنان است.
حجت الاسلام جاویدی در ادامه به شکست آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت:‌ وقتی آمریکا فهمید در رسیدن به‌اهداف خود شکست خورده است، اعلام خروج کرد.
وی افزود: دشمنی آمریکا با کشورهای مسلمان به ویژه ایران اسلامی ادامه دارد وتنها راه نجات ملت‌ها مقابل زورگویی‌های استکبار مقاومت و ایستادگی است.
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: امروز دهم ذی الحجه، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان بنام عید قربان یا عید اضحی است.
وی خاطرنشان کرد: خداوند برای آزمودن ایمان و اخلاص حضرت ابراهیم (ع) به او ماموریت داد که فرزندش اسماعیل را در راه خدا قربانی کند.
وی گفت: ابراهیم (ع) با وجود دشواری این کار، به فرمان الهی گردن نهاد و برای اجرای این ماموریت مهیا شد. اما هرچه تلاش کرد، کارد گلوی فرزندش اسماعیل را نبرید.
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک افزود: در این حال به ابراهیم (ع) خطاب شد که از امتحان الهی سربلند بیرون آمده است و آنگاه گوسفندی فرستاده شد تا وی آن را به جای اسماعیل قربانی کند و این ماجرای عبرت انگیز، درس فداکاری، از خودگذشتگی، غلبه بر هوای نفس و تسلیم دربرابر فرمان خداوند است.
صبح امروز نماز عید بندگی و اطاعت با حضور اقشار مردم مؤمن و انقلابی شهر خور به امامت حجت الاسلام جاویدی امام جمعه شهرستان خور و بیابانک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه شد.

همچنین در دیگر نقاط کشور و شهرستان های مختلف نماز عید سعید قربان با حضور اقشار مختلف مردم اقامه شد.

پربیننده ترین خبرها