نخستین واکنش رسمی سوریه به تجاوزگری های اخیر رژیم صهیونیستی

نخستین واکنش رسمی سوریه به تجاوزگری های اخیر رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 31 تير 1400 - 19:47

به دنبال حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم اشغالگر به سوریه، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای تاکید کرد که سوریه در دفاع از خاک و مردم و حاکمیتش لحظه ای سستی یا غفلت نخواهد کرد.

العالم ـ سوریه

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: تجاوزگری های مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه همزمان با حملات تروریستها به حومه حلب و قطع آب استان حسکه توسط نظام ترکیه، بدان معناست که تمام این اقدامات در راستای عمل به راهبردهای ژئوپلیتیک توطئه گرایانه علیه سوریه به سبب مواضعش در مبارزه با تروریسم و مزدورانش در منطقه است.

در این بیانیه آمده است که سوریه تاکید می کند تداوم حملات اسراییلی ها در واقع به سبب حمایت دولت های آمریکا و برخی کشورهای غربی است. این رژیم اطمینان دارد که هیچگاه به سبب این جنایت ها بازخواست نخواهد شد. بی توجهی برخی اعضای جامعه جهانی به تجاوزگری ها و جنایت های اسراییل در واقع بدین معناست که آنها شریک جرم صهیونیست ها هستند.

وزارت خارجه تاکید کرد که سوریه از عمل به حق خود در دفاع از خاک و مردم و حاکمیتش که تمام قوانین بین المللی آن را تضمین کرده اند، لحظه ای سستی و یا غفلت نخواهد کرد.

بامداد امروز پنجشنبه جنگنده های اسرائیلی مناطقی از حمص را هدف قرار دادند، اما پدافند هوایی سوریه موفق شد چند موشک شلیک شده را سرنگون کند.

پربیننده ترین خبرها