ائتلاف آمریکایی حمله پهپادی به خود در اربیل را تأیید کرد

ائتلاف آمریکایی حمله پهپادی به خود در اربیل را تأیید کرد
شنبه 2 مرداد 1400 - 13:12

پس از اعلام یک گروه عراقی مبنی بر حمله به یک موضع آمریکا در شمال عراق، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش این حمله را تأیید کرد.

العالم - عراق

«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی،‌ امروز (شنبه)، و پس اعلام یک گروه عراقی رسما اعلام کرد که یک موضع آمریکا در اربیل عراق هدف حمله قرار گرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی گروهی موسوم به «لواء الثائرین» در صفحه تلگرام خبر داده بود که پایگاه آمریکایی الحریر در شهر اربیل صبح روز جمعه هدف حمله پهپادهای انتحاری قرار گرفته است.

سخنگوی ائتلاف در گفت‌وگو با شبکه «رووداو» در این خصوص اعلام کرد: «یک پهپاد، یکی از مواضع ائتلاف بین‌المللی را در منطقه کردستان در ساعت ۱:۳۰ بامداد روز جمعه هدف قرار داد».

با این حال،‌ وی مدعی شد که این حمله خسارت مادی یا تلفات جانی در پی نداشته است.

این در حالی است که گروه عراقی مذکور در بیانیه خود اعلام کرده بود: «عملیات هدف قرار دادن پایگاه الحریر در استان اربیل در کردستان عراق را که اشغالگران بزدل آمریکایی، جاسوسان و مزدورانشان در آن پناه گرفته‌اند، بر عهده می‌گیریم. در این عملیات که ساعت دو بامداد روز جمعه با پهپادهای مسلح انجام شد، خسارت‌هایی به تجهیزات نظامیان آمریکایی وارد آمد».

پایگاه‌های آمریکا در فرودگاه اربیل عراق پیش از این نیز چند بار هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته‌اند که این حملات در هفته‌های اخیر تشدید شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها