شیوخ عربی و تکیه بر باد!

شیوخ عربی و تکیه بر باد!
شنبه 2 مرداد 1400 - 14:32

وب‌سایت "السعودیه من الداخل" فاش کرد، بعد از آنکه آخرین نظرسنجی‌ در آمریکا نشان داد که بیشتر مردم آمریکا به عربستان سعودی به چشم دشمن نگاه می‌کنند نه دوست، مقام‌های ریاض یک پلتفرم خبری جدید ایجاد کردند که مقر آن در واشنگتن و هدف از آن زیباسازی وجهه ولیعهد سعودی و سیاست‌های داخلی و خارجی‌اش است.

العالم- کشکول

منبع مذکور همچنین فاش کرد، بعد از ترور وحشیانه "جمال خاشقجی" در استانبول به دستور شخص ولیعهد سعودی، حکومت ریاض افزون بر 27 میلیون دلار برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی در آمریکا هزینه کرده است.

اکثر خاندان‌های پادشاهی در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس بر این باورند که با وجود ارتکاب جنایت‌های عظیم علیه شهروندان و همسایگان خود، ولی پمپاژ میلیون‌ها دلار به جامعه آمریکایی آنها را از مجازات در امان نگه خواهد داشت و لذا این حکام، با هزینه در آمریکا و تلاش برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی در این کشور، خود را از هرگونه مجازات و بازخواست مصون کرده‌اند.

در کنار این دلارهای تزریق‌شده، خاندان‌های سلطنتی تسلیم شدن در برابر اسرائیل و خیانت به قضیه فلسطین را دومین راه نجات برای خود در مقابل هرگونه مواخذه یا قیام ملت‌های‌شان می‌دانند. عادی‌سازی ننگین شیوخ عربی با رژیم صهیونیستی پرده از ماهیت این نظام‌ها برداشته است.

موضوع قابل توجه این است که اقدامات ننگ‌آور این رژیم‌های مرتجع عربی معمولا توسط رسانه‌های آمریکایی فاش می‌شوند بدون اینکه این رسوایی، یک ذره رگ غیرن این رژیم‌ها را به جوش بیاورد. دو روز پیش دادستان کل آمریکا فاش کرد که "توماس باراک" هم پیمان رئیس‌جمهور سابق آمریکا نقش بزرگی در انجام دیدار میان ترامپ و بن‌سلمان در 14 مارس 2017 داشت و این دیدار پس از دریافت دلارهایی از رژیم سعودی صورت گرفت.

همچنین دو روز پیش وزارت دادگستری ایالات متحده رسما توماس باراک را به "توطئه برای تاثیرگذاری در سیاست خارجی دولت ترامپ به نفع امارات"، متهم کرد. توماس باراک در لس آنجلس دستگیر شده است. او همچنین متهم شده است که در بازجویی به پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌ای) در مورد همکاری و تجارت خود با امارات بارها دروغ گفته است.

این اقدامات هنجارشکنانه نتیجه طبیعی این رژیم‌های مرتجع است که خود را از ملت کاملا بیگانه می‌دانند و مشروعیت‌شان را درگرو حمایت و پشتیبانی آمریکا می‌بینند نه حمایت مردم‌شان، لذا آماده هستند برای حفظ بقای‌شان در قدرت میلیون‌ها دلار به خزانه آمریکا پمپاژ کنند.

پربیننده ترین خبرها