اختصاصی العالم...

تونسی‌ها پیامدهای تصمیمات رئیس‌جمهور را رصد می‌کنند

تونسی‌ها پیامدهای تصمیمات رئیس‌جمهور را رصد می‌کنند
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 13:46

خبرنگار العالم در تونس گزارش داد مردم سراسر تونس پیامدهای تصمیمات جنجالی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو اختیارات پارلمان و برکناری نخست‌وزیر را رصد می‌کنند.

العالم- تونس

خبرنگار "نزار الزغدودی" در پوشش خبری ویژه تحولات تونس و تشدید بحران سیاسی در کشور به دنبال تصمیمات "قیس سعید" رئیس‌جمهورف اعلام کرد که این اقدام رئیس‌جمهور با واکنش متفاوت مردم مواجه شده؛ برخی از این تصمیمات ابراز خوشحالی و استقبال کرده‌اند و معتقدند که با توجه به وضعیت وخیم تونس در مدیریت بحران کرونا، بحران‌های اقتصادی و اجتماعی، تصمیمات رئیس‌جمهور در موقع مناسب اتخاذ شد. برخی مردم نیز معتقدند همانطور که "راشد الغنوشی" رئیس پارلمان نیز می‌گوید این تدابیر رئیس‌جمهور کودتا علیه قانون اساسی است.

خبرنگار العالم تصریح کرد، احزاب و نمایندگان معارض در پارلمان تونس از جمله "فراکسیون دموکراسی" و "جریان الشعب" تأکید دارند که تصمیمات و تدابیر رئیس‌جمهور تاریخی و در بطن قانون اساسی است. در حالی‌که احزاب حامی دولت به‌ویژه حزب النهضه و "حزب تونس" دومین فراکسیون بزرگ پارلمانی این اقدام را کودتا توصیف کرده و از نیروهای انقلابی خواسته‌اند با چنین تصمیماتی مقابله کنند.

خبرنگار العالم در ادامه گفت: "صحنه تونس به دو قسمت تقسیم شده؛ گروهی که از تصمیمات رئیس‌جمهور استقبال و حمایت می‌کنند و گروهی دیگر که آن را رد می‌کنند به‌ویژه احزاب اصلی حامی دولت."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها