لبنان از سازمان ملل خواست اسرائیل را مجبور به اجرای قطعنامه۱۷۰۱ کند

لبنان از سازمان ملل خواست اسرائیل را مجبور به اجرای قطعنامه۱۷۰۱ کند
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 14:39

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور صلح از این سازمان خواست تا رژیم اسرائیل را مجبور به پذیرفتن و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت کند.

العالم - لبنان

به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «میشل عون» در دیدار «ژان پیر لاکروا» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور صلح که صبح امروز (دوشنبه) در کاخ بعبدا برگزار شد، بار دیگر با اشاره به اینکه لبنان قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در همه بندهای آن را متعهدانه اجرا کرده است از سازمان ملل خواست که رژیم اسرائیل را به رعایت اجرای این قطعنامه متعهد کند.

رئیس جمهور لبنان در این دیدار بار دیگر نقض هوایی رژیم اسرائیل به ویژه موارد اخیر از جمله حملات نیروی هوایی این رژیم به خاک سوریه را یاد آور شد و آن را محکوم کرد.

وی گفت: لبنان تمایل دارد که حضور نیروهای بین المللی حافظ صلح (یونیفل) در جنوب کشور را بدون هیچ گونه تغییری در تعداد و ماموریت هایشان تمدید کند زیرا حضور این نیروها برای حفظ امنیت و ثبات در این منطقه مفید است.

رئیس جمهور لبنان با ابراز خرسندی از تصویب بودجه «یونیفل» توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۳۰ ژوئن، اظهار داشت که به رغم تنش‌های موجود در منطقه، مرزهای جنوب لبنان از زمان جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی با همکاری پایدار بین ارتش لبنان و یونیفل از ثبات برخوردار بوده است.

در این دیدار که ژنرال «استفانو دل کول» فرمانده نیروهای یونیفیل در لبنان و «جوانا رونیسکا» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان حضور داشتند، عون، ماموریت یونیفل در لبنان را یکی از مأموریت‌های نمونه و موفق در سطح عملیات‌های حفظ صلح در جهان دانست.

«لاکروا» نیز سلام «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد را به عون ابلاغ کرد و گفت که سازمان ملل متحد همیشه در کنار لبنان خواهد بود و همکاری یونیفل با ارتش و نیروهای بین المللی برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ ادامه خواهد یافت.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در ۱۱ اوت سال ۲۰۰۶ میلادی (۲۰ مرداد ۱۳۸۵) با هدف پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شد که بر اساس آن میان لبنان و رژیم صهیونیستی آتش بس و توقف عملیات تجاوزکارانه اعلام شد.

این قطعنامه از تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده مرزهای بین‌المللی حمایت می‌کند اما تاکنون بارها از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی و استفاده از فضای لبنان برای حملات موشکی و هوایی ارتش این رژیم به سوریه، نقض شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها