تداوم اعتصاب غذای ۱۴ اسیر فلسطینی و انتقال به سلول انفرادی

تداوم اعتصاب غذای ۱۴ اسیر فلسطینی و انتقال به سلول انفرادی
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 17:56

منابع فلسطینی از استمرار اعتصاب غذای ۱۴ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت اداری (بازداشت بدون اتهام و محاکمه) خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی گزارش دادند که ۱۴ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنان دست به اعتصاب غذا زده و مسئولان اداره زندان تعدادی از آن‌ها را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

این اسرا که وارد نبرد «شکم‌های خالی» با رژیم صهیونیستی شده‌اند در زندان‌های النقب، ریمون، عوفر و مجدو در اسارت بسر می‌برند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی در نامه‌ای به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اعتراض خود به حکم بازداشت اداری صادره علیه «مجاهد حامد» که از دو هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده است، اعلام کرد.

«حسن عبدربه» مشاور رسانه‌ای کمیته مذکور گفت که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی سه اسیر اعتصاب‌کننده غذا را از سلول انفرادی به سلول «ایلا» در بئر السبع منتقل کرد.

به گفته وی این اسرا با مشکلات جسمانی از جمله خستگی شدید، درد مفاصل و کمبود وزن مواجه هستند.

طی ماه‌های اخیر اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری و آزادی از زندان، بیشتر شده است.

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که اکثریت اسرایی که در بازداشت اداری بسر می‌برند، اسرای قدیمی هستند که چند سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده‌اند و در حال حاضر تعداد آن‌ها حدود ۵۴۰ نفر است.

فارس

پربیننده ترین خبرها