خبرنگار العالم گزارش داد:

آخرین تحولات بحران سیاسی در تونس

آخرین تحولات بحران سیاسی در تونس
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 17:43

خبرنگار العالم در تونس اعلام کرد، نیروهای امنیتی تونس همچنان در مقابل مقر پارلمان در پایتخت مستقرند تا مانع ایجاد آشوب و درگیری میان هواداران جنبش اسلامی "النهضه" و حامیان تصمیمات جنجالی رئیس‌‌جمهور شوند.

العالم- تونس

"منیره الشریفی" خبرنگار العالم که اخبار و تحولات مربوط به تصمیمات "قیس سعید" رئیس‌جمهور تونس و بحران فزاینده سیاسی در این کشور را پوشش می‌دهد، از درگیری‌هایی میان هواداران جنبش النهضه و حامیان تصمیمات جنجالی رئیس‌‌جمهور خبر داد و اعلام کرد که نیروهای امنیتی این درگیری‌ها را مهار و موانع امنیتی جهت جلوگیری از نزدیک شدن این دو طرف به یکدیگر ایجاد کردند.

خبرنگار العالم افزود، شماری از هواداران جنبش النهضه و "راشد الغنوشی" رئیس النهضه و رئیس پارلمان همچنین در مقابل مقر مجلس نمایندگان جمع شده‌اند و الغنوشی نیز از نخستین ساعات صبح امروز در خودروی خود مقابل پارلمان حضور دارد.

خبرنگار العالم تصریح کرد، "نور الدین البشیری" مشاور رئیس النهضه نیز گفته است که الغنوشی از دور دفتر پارلمان را تحت نظر دارد. به گفته البشیری، شماری از اعضای دفتر پارلمان تدابیر اخیر رئیس‌جمهور را محکوم و آن را کودتا علیه قانون اساسی کشور توصیف کرده‌اند.

رئیس جمهوری تونس عصر یکشنبه پس از نشست فوق‌العاده‌ای با تعدادی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور تعلیق اختیارات پارلمان و برکناری "هشام المشیشی" نخست‌وزیر را اعلام کرد. به دنبال این تحولات، پلیس تونس با تظاهرات‌کنندگان در مقابل مقر دفتر النهضه در پایتخت درگیر شد.

قیس سعید این تصمیمات را پس از آن اعلام کرد که با فراخوان جمعی از فعالان اعتراضاتی در استان‌های مختلف تونس برگزار شده و تظاهرکنندگان در سایه بحران‌های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی در این کشور، سرنگونی ساختار حاکم را خواستار شده و اپوزیسیون را به شکست متهم کردند.

این در حالی‌ست که الغنوشی دقایقی پیش در گفت‌وگویی تلویزیونی، اعلام کرد که رسانه‌های امارات پشت حوادث تونس و هدف قرار دادن جنبش النهضه هستند. او گفت: "طرف‌های خارجی برای بزرگ کردن و دامن زدن به حوادث تونس تلاش می‌کنند."

پربیننده ترین خبرها