پیروزی میدانی جدید نیروهای صنعاء و تسلط بر اماکن استراتژیک

پیروزی میدانی جدید نیروهای صنعاء و تسلط بر اماکن استراتژیک
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 15:07

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پیشروی در مناطق مهم میان سه استان این کشور شدند و کنترل آخرین پایگاه نیروهای ائتلاف متجاوز در جنوب مأرب را به دست گرفتند.

العالم - یمن

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پیشروی در مناطق میان استان «صنعاء» و استان‌های «شبوه» (جنوب) و «مأرب» (تقریبا در مرکز یمن) شدند.

منابع محلی در استان «البیضاء» به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء یک حمله نظامی گسترده به سمت پایگاه‌های ائتلاف در شرق استان البیضاء داشتند که طی آن موفق شدند بر بسیاری از پایگاه‌های استراتژیک مشرف بر استان‌های شبوه و مأرب مسلط شوند.

در ادامه این گزارش آمده، پس از نبردهای سخت میان طرفین، نیروهای صنعاء توانستند بر کوه‌های راهبردی «الفقرا» (جبل الفقراء) به عنوان آخرین پایگاه نیروهای ائتلاف در شهر «نعمان» در جنوب مأرب مسلط شوند.

اما در نبرد در مناطق حد فاصل میان استان‌های البیضاء و شبوه، نیروهای صنعاء توانستند که بر پایگاه‌های راهبردی جدید در جبهه «ناطع» به سمت شهر بیحان و العین در استان شبوه مسلط شوند.

منابع تأکید کردند که نیروهای صنعاء موفق به تسلط کامل بر دو راهی «هبته»، دو راهی «صبغ» و پایگاه راهبردی «الشبکه» شدند.

آنها افزودند، نظامیان ائتلاف متجاوز در محور «بیحان» به سمت شهر «عتق» در شبوه عقب‌نشینی کردند.

این اتفاقات پس از آن رخ می‌دهد که نیروهای صنعاء اخیر موفق به پاکسازی منطقه راهبردی «قرحی»، «الغیله» و «عقبه ملح» در «ناطق» واقع در شرق استان البیضاء شدند.

راهبرد جدید ارتش یمن در جبهه البیضاء در مرکز یمن نیروهای وابسته به دولت مستعفی را به ستوه آورده و تلفات زیادی در میان آنها به جا گذاشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها