خطر موساد در کمین مسلمانان و عرب های آفریقا

خطر موساد در کمین مسلمانان و عرب های آفریقا
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 22:43

در سال 2002 تلاش های لیبی، الجزایر، سودان و کشورهای آفریقایی دیگر برای لغو عضویت اسرائیل در سازمان وحدت آفریقا به عنوان عضو ناظر نتیجه داد.

العالم - درگوشی

از آن سال کابینه های متوالی اسرائیل همه تلاش خود را برای بازگشت به این سازمان به کار بسته اند و متاسفانه اسرائیل سرانجام توانست پس از 19 سال به عضویت اتحادیه آفریقا درآید اتحادیه ای که شامل 54 کشور از جمله 19 کشور عربی مسلمان است.

بی شک رژیم صهیونیستی از این "دستاورد غم انگیز" برای اجرای نقشه های خود سوء استفاده خواهد کرد تا تعداد بیشتری از کشورهای آفریقایی را برای زیر فشار گذاشتن کشورهای عربی قاره آفریقا تحریک کند که منظور از این کشورهای عربی همان کشورهای مخالف حضور اسرائیل در منطقه و حامی فلسطین و آزادسازی زمین های اشغالی فلسطین و بلندی های جولان سوریه هستند.

کارشناسان امور آفریقا می گویند که مراکز طراحی برنامه های مشترک جنبش جهانی صهیونیسم و رژیم اسرائیل از خدمات امنیتی و جاسوسی که شرکت های اسرائیلی خصوصی یا چند ملیتی ارائه می دهند، برای نفوذ در میان کشورهای آفریقایی سوء استفاده خواهند کرد.

همچنین پیش بینی می شود که اسرائیل طبق یک نقشه اتحادیه آفریقا را مجبور کند که طرحی را با عنوان ممنوعیت انتقاد از اسرائیل و متهم کردن این رژیم به نژادپرستی و اشغال اراضی عربی تصویب کند، و همین نقشه را در اتحادیه اروپا با عنوان ممنوعیت دشمنی با یهودیت عملی کرده است.

اسرائیل همچنین الجزایر ، تونس و لیبی را زیر فشار خواهد گذاشت تا از دیدگاه های خود که مغایر با دیدگاه های مغرب و سودان است، دست بکشند و چه بسا از مغرب علیه الجزایر در مساله صحرای باختری حمایت کند.

به همین دلیل ملت فلسطین و رهبران مقاومت فلسطین باید خود را برای مقابله با نقشه های جدید اسرائیل آماده کنند زیرا اسرائیل از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه بین کشورهای عربی و سوء استفاده از اتحادیه آفریقا برای آسیب زدن به منافع کشورهای عربی دریغ نخواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها