فرد ناشناس، برنده مزایده ۲۸ میلیون دلاری برای سفر به فضا با جف بیزوس شد

فرد ناشناس، برنده مزایده ۲۸ میلیون دلاری برای سفر به فضا با جف بیزوس شد
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 18:15

یک فرد ناشناس با پرداخت ۲۸ میلیون دلار به همراه مؤسس شرکت آمازون به فضا می‌رود.

العالم ـ آمریکا

به گزارش العالم، به نقل از وب‌سایت فوربز، فردی ناشناس با پرداخت مبلغ نجومی ۲۸ میلیون دلار در یک مزایده، موفق شد در پرواز ماه آینده جف بِیْزوس، مؤسس شرکت آمازون به فضا، برای خود یک صندلی رزرو کند.
شرکت موشک‌سازی بیزوس، به نام «بلو اوریجین» قرار است یک فضاپیمای کوچک را به نام «نیو شِپرد» روز ۲۰ ژوئیه (۳۷ روز دیگر)، در سالگرد فرود آپولو ۱۱ بر ماه، به فضای پایین‌تر از مدار زمین بفرستد.
قرار است در این پرواز جف بیزوس و برادرش مارک، همراه برنده ناشناس این مزایده و یک مسافر دیگر شرکت کنند.
قیمت پیشنهادی برای شرکت در این پرواز ۱۰ تا ۱۲ دقیقه‌ای از ۴.۸ میلیون دلار آغاز شد و در کمتر از دو دقیقه به ۱۰ میلیون دلار رسید. این قیمت، یک دقیقه و ۱۰ ثانیه بعد از آن دو برابر شد و به ۲۰ میلیون دلار رسید و سرانجام پیشنهاد ۲۸ میلیون دلاری فرد ناشناس برنده، شش دقیقه پس از شروع دور نهایی حراج پذیرفته شد. برای شرکت در این حراج، ۷ هزار و ۶۹۹ نفر از ۱۵۹ کشور نام‌نویسی کرده بودند که به ۲۰ فرد برتر اجازه شرکت در مزایده داده شد. قرار است نام برنده این مزایده به زودی علنی شود.
کپسولی که قرار است از پایگاه «ون هورن» تگزاس پرتاب شود این افراد را تا ارتفاع بیش از ۱۰۰ کیلومتری بالا خواهد برد و آنها در حالی که سه دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند، از شش پنجره بزرگ می‌توانند مناظر زمین و فضا را نظاره‌گر باشند. به گفته متولیان شرکت «بلو اوریجین‌»، این پنجره‌ها بزرگ‌ترین تولیداتی هستند که تاکنون به فضا فرستاده شده است.

پربیننده ترین خبرها