حمله به کشتی اسرائیلی؛ وحدت جغرافیای مقاومت

حمله به کشتی اسرائیلی؛ وحدت جغرافیای مقاومت
شنبه 9 مرداد 1400 - 10:15

همانطور که انتظار می‌رفت اسرائیل، ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی بازرگانی "ایال عوفر" در دریای عمان متهم کرده است که در جریان حمله به این کشتی٬ دو نفر از خدمه آن کشته شده‌اند، این اتهامی است که با هر حادثه‌ای که یک کشتی اسرائیلی در دریاها و اقیانوس‌ها در معرض آن قرار می‌گیرد، تکرار می‌شود.

العالم- تحلیل روز

این بار این اتهام بلافاصله از سوی بیش از "یک مسئول اسرائیلی" مطرح شد و دیگر مثل سابق منبع چنین اتهام‌زنی فقط رسانه‌های این رژیم نبود. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که "بنی گانتز" وزیر جنگ و "آویو کوخاوی" رئیس ستاد ارتش درباره این حمله رایزنی و توافق کردند در وزارت خارجه این رژیم تلاش‌هایی "در سطح سیاسی" علیه ایران صورت بگیرد. "یائیر لاپید" وزیر خارجه نیز از آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها خواسته "پاسخی شدید" به حمله به کشتی بدهند.

به‌رغم اینکه مقر ناوگان پنجم آمریکا در منطقه است و نیز به رغم استقرار رادارها و پهپادهای جاسوسی آمریکا و غربی، ولی اتهام‌زنی اسرائیل و آمریکا علیه ایران بدون ارائه هیچ‌گونه شواهد مستندی برای اثبات آن، مطرح شده است.

اتهام‌زنی سریع اسرائیل علیه ایران، که از سوی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تایید شد و طبق ادعای خبرگزاری "رویترز" و شرکت دریانوردی "زودیاک"، این حمله با پهپاد انجام شد، نشان می‌دهد که محور آمریکایی- اسرائیلی تلاش می‌کند مخالفت با حضور آمریکا و تجاوزهای اسرائیل را محدود به ایران کند در حالی‌که محور مقاومت و ملت‌های منطقه از موضع ایران درخصوص حضور آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

آیا ملت‌های منطقه، مانند یمن، سوریه، عراق و لبنان به ایران نیاز دارند تا دلیل فاجعه‌ها و مشکلات در منطقه را که حضور آمریکا است، متوجه بشوند؟!. آیا این ملت‌ها نیاز دارند که ایران به آنها بگوید که اسرائیل پشت جنگ‌ها و درگیری‌های قومی و فرقه‌ای در منطقه قرار دارد؟! چه کسی است که نمی‌داند آمریکا و اسرائیل عامل تمامی بحران‌ها و درگیری‌ها در یمن، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه هستند؟ آیا می‌توان تصور کرد که ملت‌های این کشورها و به‌ویژه گروه‌های مقاومت در منطقه در مقابل آمریکا و اسرائیل دست‌بسته می‌نشینند تا این دو رژیم به محاصره و تجاوز به کشورها و ایجاد هرج و مرج در آنها ادامه دهند؟!

به رغم اینکه هیچ طرفی تاکنون مسئولیت حمله به کشتی اسرائیلی را بر عهده نگرفته است اما شبکه العالم به نقل از منابعی مطلع گزارش داد که حمله به کشتی اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان از سوی گروه‌های مقاومت در پاسخ به حمله تل‌آویو به فرودگاه "ضبعه" سوریه صورت گرفته است. این امر نشان می‌دهد که محور مقاومت بزرگ‌تر از جغرافیا است و جبهه آن نیز واحد است.

اسرائیل هماهنگی نظامی و اطلاعاتی‌اش با آمریکا و رژیم‌های مرتجع عربی علیه یمن، عراق، لبنان و سوریه را کتمان نمی‌کند و بلکه به این هماهنگی فخر می‌فروشد و خود را بخشی از جبهه محور آمریکایی می‌داند. لذا اسرائیل بایستی همواره منتظر پاسخ تجاوزهایش علیه این کشورها باشد؛ پاسخی که منبع آن می‌تواند هر نقطه‌ای در امتداد جغرافیایی محور مقاومت باشد. دیگر آن زمان سپری شده است که اسرائیل می‌توانست آزادانه به هر کشوری تجاوز کند ولی پاسخی دریافت نکند و از این به بعد این رژیم پیش از آنکه دست به هر حماقتی بزند بایستی درباره آن هزاران بار فکر کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها