اعلام پیروزی نیروهای یمنی در استان البیضا +فیلم

شنبه 9 مرداد 1400 - 11:08

نیروهای مسلح یمن از تکمیل مرحله دوم عملیات "النصر المبین" در استان البیضاء برای پاکسازی آن از وجود مزدوران و عناصر تکفیری خبر دادند.

العالم - یمن

پیروزی های ارتش یمن وکمیته های مردمی با پشتیبانی قبایل استان البیضا همچنان ادامه دارد.

یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: مرحله دوم عملیات النصر المبین به آزادسازی دو شهر نعمان و ناطع و اخراج نیروهای تکفیری مرتبط با ائتلاف متجاوز و وارد آمدن خسارت های شدید به آنان منجر شد.

وی گفت: صدها نفر از مزدوران و عناصر تکفیری کشته ،زخمی و اسیر شده و مقادیری سلاح نیز در مرحله دوم عملیات النصر المبین به غنیمت گرفته شد.

وی تأکید کرد که نیروهای ما تا پایان حملات و لغو محاصره و آزادسازی همه اراضی جمهوری یمن و اعمال حاکمیت و تحقق استقلال به عملیات نظامی خود ادامه می دهد.

یحیی سریع ضمن اعلام آزادسازی دو منطقه یادشده، خبر داد که عناصر تکفیری مرتبط با ائتلاف سعودی از این مناطق بیرون رانده‌ شده‌اند و خسارت‌های سنگینی به آن‌ها تحمیل شده است.

با اینکه البیضا پیروزی خود را جشن می گیرد اما مشکل محاصره همچنان کابوسی برای شهروندان است مخصوصا که اجازه ورود مواد غذایی و دارو و مشتقات نفتی به این کشور را نمی دهد.

عباس حسین، خبرنگار یمنی به شبکه العالم گفت: "این استان شاهد توطئه های پی در پی بوده است اما اکنون به لطف خدا به آرامش رسیده و زندگی در آن جریان دارد و تنها چیزی که خاطر مردم را مکدر کرده است تجاوز و محاصره و کمبود سوخت است".

پربیننده ترین خبرها